• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052518112
  • خبرنگار : 50204

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

تاکنون هیئت شاخصی در اراک اعلام لغو برگزاری مراسم نکرده است

تاکنون هیئت شاخصی در اراک اعلام لغو برگزاری مراسم نکرده است

ایسنا/مرکزی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تاکنون هیئت شاخصی در اراک اعلام لغو برگزاری مراسم نکرده، شاید تعداد کمی از هیئت‌های کوچک مراسم را برگزار نکنند و در منازل بمانند، اما در مورد هیئت های بزرگ از جمله هیئت محمدی اراک، منظور مسئولان هیئت از عدم برگزاری مراسم عزاداری، عدم دسته روی و تجمع همانند سال های گذشته بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروتکل ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا، تماما به هیئات مذهبی ابلاغ شده و فردا نیز طی جلسه دیگری با مداحان، مبلغان و روسای هیئات شاخص، ملزومات و پروتکل ها به آنها اعلام خواهد شد.

وی افزود: در مجموع پس از ابلاغ پروتکل‌ها، برخی هیئات درخواست مکان بزرگتر یا فضای باز برای برگزاری مراسم با رعایت پروتکل ها را داشتند که در این خصوص ورزشگاه‌ها و مدارس هماهنگ شده، برخی دیگر به سبب تعداد کم اهالی و تلاش بر به حداقل رساندن حضور عزاداران، مراسم را در حیاط مسجد یا حسینیه برگزار می کنند و برخی نیز اعلام کرده اند که مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود و قصد تجمع ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تاکنون هیئت شاخصی اعلام لغو برگزاری مراسم نکرده، تصریح کرد: شاید تعداد کمی از هیئت‌های کوچک مراسم را برگزار نکنند و در منازل بمانند، اما در مورد هیئت های بزرگ از جمله هیئت محمدی اراک، منظور مسئولان هیئت از عدم برگزاری مراسم عزاداری، عدم دسته روی و تجمع همانند سال های گذشته بوده  و قرار شده با یک چهارم جمعیت، هیئت در فضای سال های گذشته در مسجد آقااکبر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

عباسی در خصوص مراسم تعزیه بازار بیان کرد: تمامی مراسمات از جمله نخل گردانی، تعزیه و سایر مراسم که با تجمع همراه است، اگر به عنوان یک مراسم شاخص شلوغ شناخته شود، برگزار نخواهد شد چراکه سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha