• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99052518534
  • خبرنگار : 50210

معاون استاندار:

سمن های استان مرکزی غربالگری شوند

سمن های استان مرکزی غربالگری شوند

ایسنا/مرکزی معاون استاندار مرکزی خواستار غربالگری سمن ها و تفکیک سمن های فعال از غیر فعال شد.

بهروز اکرمی ۲۵ مردادماه در نشست با سمن های استان مرکزی با قدردانی از همکاری سازمان های مردم نهاد در خدمات مربوط به کنترل کرونا از زمان شیوع این ویروس، اظهار کرد: سمن های سازمان های مردم نهادی هستند که پشتوانه مردمی را یدک می کشند. مردم در هر جامعه ای سرمایه هایی تمام نشدنی هستند و این داوطلبان نمایندگان مردم هستند.

وی تصریح کرد: هر مسئول عاقلی باید از استفاده از ظرفیت سمن ها به عنوان یک پتانسیل استقبال کند، مگر می توان از این افراد متخصص در حوزه های مختلف ساده گذشت؟ هر کس دست رد به سینه سمن ها بزند باید به دیگر رفتارهای او شک کرد، چراکه هر جا سمن ها ورود کرده اند موفقیت بیشتری حاصل شده است.

اکرمی با بیان اینکه بهترین گزینه برای اداره امور سازمان ها مردم نهاد خود سمن ها هستند و نباید منتظر کسی باشند، افزود: دولت و مجموعه استانداری خدمتگزار سمن ها خواهد بود ولی در نهایت، اداره کننده، تصمیم گیر و هدایت کننده سمن ها هستند.

وی تاکید کرد: باید بین سمن های تلاش گر و فعال با سمن هایی که فقط اسم آنها ثبت شده است تفاوت قائل شویم، بر همین اساس غربالگری سمن ها باید انجام گیرد و بهتر است خود سمن ها این کار را انجام دهند. نباید صرفا به دنبال کمیت بود کما اینکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ سمن فعال و اثرگذار ارزش و اهمیت بیشتری نسبت به هزار سمن صرفا ثبت شده دارند و باید برای کیفی سازی فعالیت سمن ها برنامه ریزی درستی با مشارکت سازمان های مردم نهاد داشت.

معاون استاندار مرکزی در خصوص حضور سمن ها در جلسات بیان کرد: نمایندگان سمن ها می توانند در تمامی جلسات و کارگروه ها به غیر از شورای تامین حضور داشته باشند و قطعا از این مشارکت استقبال خواهیم کرد بر همین اساس طی دو هفته آینده نماینده سمن ها برای حضور در جلسات معرفی شود و بدون هیچ منع قانونی می توانند در جلسات و کارگروه ها حاضر باشند.

وی با اشاره به اختلافاتی که بین برخی سمن ها وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص تعبیر دعوا را نمی پذیرم، قطعا به دلیل تعدد سمن ها اختلاف نظر و سلیقه وجود دارد، اما خوشبختانه آنچه مشهود است این است که با وجود اختلاف نظرها همه دور یک میز جمع شده ایم و برای تحقق منافع عمومی تلاش داریم.

اکرمی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی بین سمن ها و دستگاه های اجرایی افزود: می توان برای آموزش سمن ها تقویم آموزشی تهیه کرد، استانداری برای همکاری جهت برگزاری این دوره ها آمادگی دارد چراکه اقدامی در راستای کیفیت بخشی به سمن هاست.

وی بر لزوم استفاده شهرداری ها و دهیاری ها از ظرفیت سمن ها تاکید کرد و خواستار تهیه ضابطه برای آن شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه مسئول به معنای پاسخگوست و پذیرای نقدهای بجا و منصفانه هستم چراکه مسئول باید سعه صدر لازم را در برابر رفع مشکلات و نقدها داشته باشد، گفت: آنچه مسلم است این است که نباید غیرمنصفانه صحبت و نقد کرد، در حوزه کارگری مجموعه استان بویژه مدیریت ارشد استان تلاش های بسیاری داشته است و نباید سال های گذشته و وضعیت کارگری استان در آن ز
سالها را فراموش کرد، هیچ کس راضی نیست که حقوق کارگران دچار تعویق و اختلال شود و برهمین اساس برای بهبود شرایط تلاش های بسیاری صورت می گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha