• شنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99060806200
  • خبرنگار : 50187

یک استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع):

برخی می خواستند از کرونا یک دو قطبی درست کنند/امام خود را برای تحقق عدالت در جامعه فدا کرد

برخی می خواستند از کرونا یک دو قطبی درست کنند/امام خود را برای تحقق عدالت در جامعه فدا کرد

ایسنا/کرمان استاد حوزه علمیه کرمان گفت: بزرگترین منکری که امام حسین علیه السلام با آن درگیر شد حکومت طاغوت بود. حکومتی که اذن شرعی ندارد لذا حضرت برای رفع آن اقدام کرد و بزرگ ترین معروفی که باید اجرا شود حکومت اسلامی و عدالت در جامعه است که امام برای آن قیام و خون خود را فدا کرد.

حجت الاسلام "احمد شیخ بهایی" در گفت و گو با ایسنا با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: برخی می خواستند از کرونا یک دو قطبی درست کنند که در محرم امسال یا باید طرفدار عزاداری و یا طرفدار سلامتی بود.

وی افزود: برخی می گفتند همه چیز فدای امام حسین علیه السلام و حتما باید مراسم عزاداری برگزار شود و اگر همه کشته شویم، مسئله ای نیست و گروه دیگر می گفتند حفظ سلامتی مردم واجب است و چه می شود مردم یک سال در خانه بنشینند و به جای گریه فکر کنند؟ در حالی که به راحتی این دو موضوع قابل جمع است.

شیخ بهایی تصریح کرد: پروتکل های بهداشتی تاکید بر زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست ها داشت و این موارد قابل انجام است و می شود با رعایت آنها عزاداری کرد و دیدیم مقیدترین افراد به رعایت ضوابط بهداشتی عزاداران امام حسین علیه السلام هستند و در حالی که به مصوبات ستاد ملی کرونا عمل کردند در عین حال عزاداری را نیز به بهترین وجه انجام می دهند و این یک تحربه موفق است.

این استاد حوزه علمیه کرمان بیان کرد: دوگانه دیگری که می تواند موجب تضاد شود اما به راحتی قابل حل است، تزاحم احساسات و عقل است.

وی افزود: برخی می گویند به جای اینکه به سر و سینه بزنیم، بنشینیم فکر کنیم دشمن چرا این کار را کرد و امام حسین علیه السلام چرا این اقدام را انجام داد و بعضا با لحن تمسخرآمیز از این مسئله یاد می کردند و عده دیگر می گویند باید گریه کرد و سینه زد و به هر شکل اظهار حزن و اندوه کرد.


شیخ بهایی تصریح کرد: این موارد قابل جمع است همانطور که سال ها در ماه محرم واعظان و گویندگان احکام دین، مسائل عقلی را بیان کرده و به خیلی از شبهات اعتقادی پاسخ داده و در کنارش مداحان عزاداری و سوگواری می کنند.

وی گفت: ما نه گریه بدون فهم را می خواهیم و نه فهم بدون عاطفه را و هر دو باید باهم باشد که در حال انجام است.

استاد حوزه علمیه کرمان درباره لزوم توجه به اهداف قیام سیدالشهداء علیه السلام بیان کرد: حضرت در سخنانشان یکی از اهدافشان را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند.

وی افزود: معروف کل واجبات را در بر می گیرد و منکر کل محرمات و گناهان را چه در مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را شامل می شود و خداوند در همه زمینه ها دستوراتی دارد که باید انجام دهیم و نهی هایی دارد که باید حتما ترک شوند.

شیخ بهایی تصریح کرد: بزرگترین منکری که امام حسین علیه السلام با آن درگیر شد حکومت طاغوت بود. حکومتی که اذن شرعی ندارد لذا حضرت برای رفع آن اقدام کرد و بزرگ ترین معروفی که باید اجرا شود حکومت اسلامی و عدالت در جامعه است که امام برای آن قیام و خون خود را فدا کرد.

این استاد حوزه گفت: این یک نمونه است و امام حسین علیه السلام تا آخرین قطره خود عقب ننشست، از مسیر منحرف نشد و مسیر را اشتباه نکرد و با چشم باز و بصیرت کامل و توجه کامل به هدف پیش رفت و تمام مسیرشان برای همه آزادی خواهان جهان الگو شد.

وی بیان کرد: اکنون و در زمان ما طاغوت جهانی یعنی استکبار بزرگترین منکر است و مقاومت و مبارزه با طاغوت بزرگترین معروف است و کسانی که در این مسیر در زمینه های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و ... گام بر می دارند مسیر امام حسین علیه السلام را می روند مانند حاج قاسم سلیمانی.

شیخ بهایی درباره برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء علیه السلام با توجه به شیوع کرونا گفت: مشکلی در برگزاری مراسم نمی بینم و در مجموع همه سعی می کنند ضوابط بهداشتی را رعایت کنند و مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha