• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061108005

شهردار یزد:

نقش محیط زیست در توسعه اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است

نقش محیط زیست در توسعه اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است

ایسنا/یزد شهردار یزد با بیان این‌که امروزه توجه به حفظ محیط زیست باید به شکل یک فرهنگ مدرن بین اقشار مختلف نهادینه شود، گفت: این مهم مستلزم توجه بیش از پیش مدیران ارشد شهری، استانی و کشوری است.

«جمال الدین عزیزی» در نشستی با حضور اعضای جمعیت واقفین سبز استان و مدیران تشکل های زیست محیطی، مقوله محیط زیست را مهمترین موضوع و دغدغه امروزه بشریت دانست و اظهار کرد: شکل گیری مدیریت یکپارچه شهری برای ساماندهی ظرفیت زیست محیطی در یزد ضروری است.

وی افزود: اگر شهرداری ها اختیار و قدرت اجرایی کافی داشته باشند، بسیاری از مسائل زیست محیطی به شکل مطلوبی حل می‌شود.

شهردار یزد با تاکید بر این‌که محیط زیست به هیچ عنوان مانعی برای رشد و توسعه اقتصادی ایجاد نمی‌کند، گفت: اتفاقاً توجه به مؤلفه محیط زیست می‌تواند توسعه را در جوامع پایدار سازد.

عزیزی در ادامه با تاکید بر این‌که حفظ محیط زیست ارتباط زیادی با موقعیت اقتصادی و فرهنگی هر جامعه دارد، تصریح کرد: هر چند توسعه و رفاه، حق جامعه بشری است اما بی‌توجهی به بحث محیط زیست می‌تواند در طولانی مدت عوارضی بیش از مزایای توسعه به جوامع تحمیل کند.

این مسئول پس از شنیدن نقطه نظرات مدیران تشکل‌ها، وظیفه آنها را در بیان حساسیت‌ها بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: امروزه توجه به حفظ محیط زیست باید به شکل یک فرهنگ مدرن بین اقشار مختلف نهادینه شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، شهردار یزد نهادینه شدن فرهنگ توجه به محیط زیست را مستلزم توجه بیش از پیش مدیران ارشد شهری، استانی و کشوری عنوان کرد و گفت: ایجاد تعامل و ارتباط مستمر سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی با مدیریت شهری نقش مهمی در تحقق اهداف کلان زیست محیطی شهر میراث جهانی یزد ایفا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha