• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99061208539
  • منبع : نمایندگی قزوین

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قزوین

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با بحران در قزوین

ایسنا/قزوین نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای مقابله با بحران در استان قزوین تصویب کرد که از این میزان ۲۷ میلیارد صرف ایجاد زیرساخت‌های مقابله با بحران‌ها از جمله سوله و غیره و سه میلیارد تومان برای هلی‌پد اختصاص یافت.

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار نمایندگان و جمعی از مسئولین استان با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: در حوزه مخاطراتی همچون زلزله، سیل، بارش‌های مکرر و سرمازدگی محصولات کشاورزی، اعتبارات مقابله با بحران‌ها را مطرح کردیم، بنده نیز خواستار اعتبارات ویژه برای چند هلی‌پد یا همان محلی برای استقرار هلی کوپتر اورژانس شدم تا حداقل ۶ هلی‌پد برای مواقع جلوگیری از بحران در مناطق مختلف استان تعبیه کنند که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سه میلیارد تومان را مصوب کرد.

وی در خصوص خروجی این جلسه تصریح کرد: در این جلسه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای مقابله با بحران در استان قزوین تصویب کرد که از این میزان ۲۷ میلیارد صرف ایجاد زیرساخت‌های مقابله با بحران‌ها از جمله سوله و غیره و سه میلیارد تومان برای هلی‌پد اختصاص یافت.

محمدبیگی عنوان کرد: در خصوص خانه‌های تخریبی از سیل به‌ویژه در مناطق روستایی مقرر شد سازمان مدیریت و بحران برای تامین خسارت کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه بیمه کردن تمامی محصولات کشاورزی، خانه‌ها و املاک برای پاسخگویی به حوادث در مواقع بحران ضرورت دارد، عنوان کرد: لایحه بیمه اجباری حوادث باید احصا شود چون ۹ سال در مجلس راکد مانده و باید به جریان افتاده و تصویب شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۴۶هزار کیلومتر رودخانه در کشور داریم که ۷۰ هزار کیلومتر در مسیر جمعیتی واقع است، تنها ۷۰۰۰ کیلومتر برای مقابله با بحران‌ها علامت‌گذاری شدند و بقیه رودخانه‌ها نیازمند شناسایی و علامت‌گذاری نقاط بحرانی است.

وی ضمن تأکید بر ساخت پل و جابه‌جایی روستاها اظهار کرد: در این دیدار گزارشی از رانش روستاهای استان ارائه شد؛ ۱۱ منطقه رانشی به ویژه در الموت داریم که باعث شده نیازمند جابه‌جایی روستا باشیم که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر کمترین جابه‌جایی تأکید کرد و گفت با این حال اگر جابه‌جایی ضرورت داشته باشد اعتبار آن را تأمین می‌کنیم.

محمدبیگی با تأکید بر اینکه ترویج بیمه کشاورزی خیلی مهم است، بیان کرد: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزایش کمک به صندوق توسعه بیمه کشاورزی را بسیار مهم دانست. امسال دولت ۲۱۴۸ میلیارد تومان به صندوق کمک کرده است، هر چقدر اعتبارات این صندوق بیشتر شود در حوادث می‌تواند به جبران خسارت کمک کند و مردم از عواید آن بهره‌مند شوند.

وی اشاره کرد: قزوین ۱۵ شهرک صنعتی دارد، در این دیدار در خصوص خطرات شهر صنعتی قزوین سخنانی را مطرح کردیم، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پایلوت شدن قزوین به عنوان پایلوت خطرسنجی در شهرهای صنعتی کشور و اختصاص سه میلیارد اعتبار برای این امر خبر داد که با این طرح قزوین از نظر میزان خطرات بحران‌های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این دیدار از نمایندگان خواست به کمک سازمان مدیریت بحران بشتابند و بودجه‌های بیشتری را برای این سازمان تصویب کنند، متاسفانه هنوز نگاه مسئولین کشور به مدیریت بحران نگاه راهبردی نیست و دوراندیشی لازم را ندارند.

محمدبیگی در پایان گفت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از عدم اهتمام برخی از دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه برای لزوم آماده‌سازی برای پیشگیری از وقوع بحران اظهار گله‌مندی کرد و پیش‌بینی حوادث را لازم دانست چون در صورت بروز حوادث با این پیش‌بینی‌ها میزان خسارت حوادث کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha