• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99061208786
  • خبرنگار : 50300

توسط مخترع خوزستانی انجام شد؛

اختراع سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی و تبدیل آن به آب کشاورزی

اختراع سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی و تبدیل آن به آب کشاورزی

ایسنا/خوزستان یک مخترع و فناور خوزستانی با اشاره به اختراع و طراحی سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی و تبدیل آن به آب مورد نیاز کشاورزی، گفت: این سیستم بدون تولید هیچ گونه لجنی، آب را تصفیه می‌کند که با توجه به این ویژگی، برای اولین بار در جهان چنین سیستمی طراحی می‌شود.

عیسی نویری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طراحی و اختراع سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی کاملا بومی، اظهار کرد: طراحی و اجرای این سیستم کاملا بومی است. کاربرد این سیستم، تصفیه آب فاضلاب شهری و صنعتی و تبدیل آن به آب مورد نیاز در کشاورزی است. خروجی آب آن حتی از استانداردهای آب مورد نیاز کشاورزی بالاتر و نزدیک به آب شرب است.

وی با بیان اینکه این سیستم از جهاتی دارای ویژگی‌هایی است که آن را در جهان و کشور متمایز می‌کند، افزود: با توجه به ویژگی‌هایی که این سیستم دارد، از جهاتی برای اولین با در کشور و از جهاتی دیگر برای اولین بار در جهان چنین سیستمی اختراع و طراحی می‌شود. این سیستم بدون تولید هیچ گونه لجنی آب را تصفیه می‌کند؛ یعنی لجن یا آب مازاد از سیستم خارج نمی‌شود که با توجه به این ویژگی، برای اولین بار در جهان چنین سیستمی اختراع می‌شود. از نظر فرآیندی نیز این سیستم هیبریدی، میان بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی است که از این نظر مشابهی در کشور ندارد.

این مخترع خوزستانی بیان کرد: ظرفیت فعلی این سیستم، تصفیه روزانه ۲۵۰ هزار لیتر آب است و دارای افزایش ظرفیت تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در روز است که تا پایان سال به این ظرفیت می‌رسد.  

نویری با بیان اینکه این سیستم علاوه بر فاضلاب صنعتی، پساب‌های خانگی را نیز به آب مورد نیاز در کشاورزی تبدیل می‌کند، تصریح کرد: طراحی این سیستم کاملا بومی است و در تولید آن تنها از کالاهای ایرانی استفاده شده است. این سیستم حدود شش ماه است که در مدار تصفیه قرار گرفته و در ظرفیت خوبی در حال انجام کار است.

وی در پایان با بیان اینکه سیستم طراحی شده دارای استانداردهای لازم است، گفت: آزمایشگاه دانشگاه شهید چمران اهواز، پارک علم و فناوری خوزستان، شرکت آبفای خوزستان و سازمان محیط زیست، خروجی این دستگاه را  تایید کرده‌اند.    

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha