• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99061209123
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واحدهای صنعتی دغدغه‌های خود را در سامانه تاپ ثبت کنند

واحدهای صنعتی دغدغه‌های خود را در سامانه تاپ ثبت کنند

ایسنا/ایلام معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: واحدهای صنعتی می توانند مشکلات و مسائل خود را در سامانه تاپ جهت بررسی و تحلیل توسط نخبگان ثبت کنند.

دکتر «برات قبادیان» در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار کرد:تلاش ما این است که بتوانیم اشتغال زایشی و پایدار در کشور ایجاد کنیم و دانش آموختگان دانشگاهی در بنگاه های صنعتی حضور پیدا بکنند و شاهد  نفوذ و رسوخ فناوری را در بنگاه های اقتصادی باشیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اجرای طرح تاپ در کشور، گفت: این سامانه در راستای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ایجاد شده تا صنعت چالش‌های خود را در این سامانه مطرح کرده و دانشگاه در قالب رساله‌ها و تزهای دانشگاهی در مورد این چالش‌ها تحقیق کند و راه حل‌های فناورانه برای چالش‌های صنعت ارائه دهد.

وی گفت: ۶۶ هزار بنگاه فعال اقتصادی در کشور فعال است و این بنگاه‌ها می‌توانند مشکلات و مسایل خود را در سامانه تاپ جهت بررسی و تحلیل توسط نخبگان ثبت کنند.

قبادیان با بیان اینکه با اجرای این طرح تحول عظیمی در کشور اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد:اجرای آن مشروط به همکاری تمام بخش‌های کشور است و برای اجرای این طرح بیش از ۲ سال مطالعه انجام شده و الگوهای مورد استفاده در تمام کشورهای دنیا مورد بررسی قرار گرفته و تنها بخش باقی مانده، اجرای مناسب آن است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان اکنون در این طرح استان اول کشور است، اضافه کرد: این طرح از طرح های موفق بوده و تاکنون پنج هزار مساله در سامانه ثبت شده و واحدهای اقتصادی می توانند مشکلات و مسایل خود را در سامانه تاپ ثبت کنند و با کمک افراد جوان دانشجو ارشد و دکتر در قالب طرح های پایان نامه ای مسایل آنان بررسی و تحلیل شود.

قبادیان از طرح سرباز تاپ خبر داد و گفت: اکنون ۲۰۰ سرباز در طرح های اقتصادی کشور از طریق این طرح مشغول فعالیت هستند که در این طرح فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ارشد و دکترا در واحدهای اقتصادی و بنگاه ها مشغول خدمت می شوند و به جای سربازی توان علمی آنها در خدمت به توسعه کشور به کار گرفته می شود.

وی تصریح کرد: دانشجویی که به عنوان نیروی مفید در یک بنگاه اقتصادی شروع به فعالیت می‌کند، پس از فراغت از تحصیل نیز در آن بنگاه باقی خواهد ماند و به عنوان کارآفرین فعالیت خود را پیگیری خواهد کرد. 

معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران سومین کشور در از نظر داشتن سرمایه ارزشمند انسانی علمی است اما در بخش‌های مختلف از این سرمایه استفاده نکرده ایم و در بخش تقاضا با همکاری دانشگاه و صنعت، نیازهای این بخش برآورده می‌شود و این راهکار مناسبی برای تقویت پیوند صنعت و دانشگاه در کنار اشتغال‌آفرینی است.

معاون، آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفری ۲ روزه به منظور افتتاح کارخانه آرد نگین زاگرس، بازدید از کارخانه ماداکتو استیل کرد دره شهر، شهرک صنعتی ایلام و مرکز نوآوری دانشگاه آزاد ایلام، شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام و شورای ادارای ادارات هم خانواده صنعت، معدن و تجارت وارد ایلام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha