• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99061209365
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است/تشریح برنامه های شبکه "شاد"

اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است/تشریح برنامه های شبکه "شاد"

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شبکه شاد برای دوره متوسطه اول از ساعت ۸ تا ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح و متوسطه دوم از ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه برنامه دارد.

"احمد اسکندری نسب" شامگاه چهارشنبه ۱۲ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به امادگی استانبرای آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: همیشه در ایام تابستان پروژه ملی مهر را در راستای بازگشائی مدارس، ساماندهی معلمان و شاداب سازی مدارس در قالب هشت کمیته اجرا می کنیم که امسال دو کمیته سلامت و آموزش مجازی را اضافه کردیم.

وی افزود: همه شرایط و تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم شده و به شکل رسمی شنبه ۱۵ شهریورماه مدارس بعد از وقفه چند ماهه فعال می شوند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه هدف ما در نظام تعلیم و تربیت، آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است، تصریح کرد: تصمیم گیری درباره بازگشائی مدارس در ستاد ملی کرونا است و کلاس ها از روز شنبه در همه دوره ها و مدارس با رعایت همه موارد بهداشتی فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: تصمیم گیری برای گروه بندی کلاس ها و دانش آموزان و حضور زوج و فرد دانش آموزان به عهده شورای مدرسه است که متشکل از نماینده اولیاء، نماینده معلمان و مدیر مدرسه است و تصمیم گیری می شود به چه شکل دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه حضور در مدارس سراسر استان به صورت حضوری و مجازی است، اظهار کرد: اولویت با برگزاری کلاس ها به شکل حضوری است.

وی افزود: به دلیل اینکه قابل پیش بینی نیست کرونا چه زمانی تمام می شود و قطعا باید شرایط را به نحوی مدیریت شود که فعالیت ها و برنامه های اقتصادی، آموزش و ... را پیش ببریم.

اسکندری نسب تصریح کرد: تصمیم اصلی در ستاد ملی کرونا گرفته و به استان ها ابلاغ می شود و اگر در استانی دانشگاه علوم پزشکی تشخیص بدهد شرایط خاص و قرمز است و همه فعالیت های آموزشی و غیرآموزشی بهداشت و سلامت مردم را تهدید می کند، به مرکز ابلاغ می کند و توسط ستاد کرونا به آموزش و پرورش ابلاغ می شود که فعالیت ها تعطیل شود.

وی بیان کرد: در همه موارد اصل بر رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی است و برنامه این است مدارس ایمن باشند و مدیر مدرسه موظف است دانش آموزان را گروه بندی کند تا به صورت چرخشی و زوج و فرد در مدرسه حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه خانواده شریک اصلی ما است و باید در ایاب و ذهاب دانش آموزان و دیگر موارد با ما همکاری داشته باشند اظهار کرد: چه در وضعیت قرمز، زرد و یا سفید رعایت پروتکل های بهداشتی یک اصل است و باید فاصله گذاری، زدن ماسک، استفاده از وسائل شخصی، کنترل دانش آموزان در زنگ تفریح، تهویه کلاس ها و .. رعایت شود و حداکثر زمان حضور دانش آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه دیده شده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: برای هر پایه تحصیلی روزهای حضور در مدرسه و همچنین آموزش مجازی مشخص شده و شبکه شاد یک فرصت تاریخ ساز برای آموزش و پرورش بود و فردا به شکل رسمی از همه امکانات شبکه شاد در کشور رونمائی می شود که امیدواریم نیازهای آموزش مجازی را در کشور و استان پوشش بدهد.

وی بیان کرد: همکاران ما در دو روز آینده به خانواده ها اطلاع می دهند که کدام دانش آموزان روز شنبه باید در مدرسه حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اعلام این خبر که تعداد دانش آموزان در قریب به ۲۰۰۰ مدرسه در استان زیر ۵۰ نفر و قابل کنترل است و ۷۱۰ مدرسه کمتر از ۱۰ دانش آموز دارند اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش تابع دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد ملی کروناست و مطمئن باشید در هر اقدامی که سلامت دانش آموزان، جامعه و همکاران فرهنگی را تهدید کند، تابع تصمیمات ستاد هستیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند و حتی اگر یکی از اعضای خانواده شان مبتلا به کرونا شده باشد، نباید در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: شرایط سخت و دشواری پیش رو داریم و نمی توانیم آموزش را تعطیل کنیم و فرآیند تعلیم و تربیت و یاددهی و یادگیری باید جریان داشته باشد و باید همه کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مسئولان در سطح وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و ستاد ملی کرونا همه شرایط و زمینه ها را سنجیده و ابلاغ کرده اند و هر نقطه ای از استان تشخیص داده شود، نقطه قرمز و ممنوعه است و خطر بیماری دانش آموزان و معلمان را تهدید می کند، تابع تصمیمات هستیم.

وی تصریح کرد: همانطور که آموزش دانش آموزان برای ما مهم است، سلامت آنها نیز برای ما مهم است.

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بسته های آموزشی برای دانش آموزانی که دسترسی به امکانات الکترونیک نداشتند، تهیه کردیم و در سال تحصیلی گذشته که قریب به دو ماه و نیم آن در ایام کرونا بود، میانگین نمرات دانش آموزی رشد داشته و همکاران نگذاشتند دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

وی درباره فعالیت شبکه شاد افزود: شبکه شاد برای دوره متوسطه اول از ساعت ۸ تا ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح و متوسطه دوم از ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه برنامه دارد.

اسکندری نصب تصریح کرد: برای دوره اول ابتدائی عصرها از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه شبکه شاد برنامه دارد و همه محتوای آموزشی در این شبکه بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: برای دوره دوم متوسطه نیز برنامه های شبکه شاد از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و ۱۵ دقیقه قابل دسترسی است و قبلا می گفتیم خانه مدرسه دوم دانش آموزان است و اکنون می گوییم خانه، مدرسه اول است و باید اولیاء به کمک ما بیایند.

وی اظهار کرد: ۲۵ بسته تحولی در راستای اجرائی شدن سند تحول بنیادین برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده که برای کنترل تحرک و و ورزش دانش آموزان، مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان و ... برنامه دارد.

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در دستورالعمل بازگشائی مدارس نحوه فعالیت مدارس شبانه روزی نیز ذکر شده و تعداد افراد در هر خوابگاه مشخص است و یک سرانه بهداشتی در گذشته و یک سرانه اکنون در حال واریز به حساب مدارس است.

وی در ادامه بیان کرد: ۶۷ درصد از دانش آموزان استان کرمان در دو ماه و نیم باقی مانده سال تحصیلی قبل دسترسی به امکانات الکترونیک و آموزش مجازی داشتند و در تابستان جاری فراخوان برای همکاری خیّران برای خرید تبلت و گوشی هوشمند دادیم و وزارت ارتباطات نیز اعلام کرده اینترنت دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مدارس رایگان است و در تدارک هستند سیمکارت دانش آموزی توزیع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فضای مجازی باید قابل کنترل باشد و امیدواریم سیمکارت ها طوری طراحی شده باشد تا مشکلات دیگری برای دانش آموزان در پی نداشته باشد.

این مقام مسئول درباره شهریه مدارس گفت: دانش آموزان در مدارس دولتی به جز پول کتاب و بیمه نباید مبلغ دیگری پرداخت کنند و در تابستان جاری چند نفر از مدیران متخلف را عزل کردیم و تاکید داریم نباید مبلغی دریافت شود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه مردم می توانند شکایات خو را به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کنند، گفت: در زمینه سرویس مدارس نیز اعلام کرده ایم که در سال تحصیلی جدید در خودروی سواری سه نفر باید حضور داشته باشند و مینی بوس و ون نیز باید نیمی از ظرفیتشان استفاده شود.

وی بیان کرد: اعلام کرده ایم مبلغ باقی مانده سال قبل سرویس مدارس نیز یا باید برگردانده شده و یا برای سال تحصیلی جدید حساب شود.

اسکندری نسب در پایان درباره تهیه لباس فرم نیز گفت: امسال لباس فرم جدید در مدارس نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۴ ۱۹:۲۸

با جان بچه های این سرزمین بازی نکنید. عاقلانه تر تصمیم بگیرید. در این شرایط خطرناک چگونه یک بچه می تواند در محیط مدرسه پروتکل رعایت کند؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۴ ۱۹:۲۹

شما رو به خدا یک بار هم شده فکر کنید. با جان مردم بازی نکنید.این همه استرس به خانواده ها وارد نکنید.