• یکشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061611290
  • خبرنگار : 50167

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد

لزوم برداشتن گام جدی در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان زنجان

لزوم برداشتن گام جدی در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان زنجان

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: به دلیل شرایط کرونایی، گام جدی‌ برای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید زنجان برداشته نشده و اکنون نیازمند برداشتن گام‌های بلند در این زمینه هستیم.

آیت‌الله علی خاتمی شامگاه دیروز (۱۵ شهریورماه) در جلسه شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهمیت کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان زنجان و تکمیل باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و سخت شدن شرایط و محدودیت‌ها، تاکنون عملا قدم جدی‌ برای برگزاری آخرین کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان زنجان برداشته نشده و باید تلاش کنیم تا این کنگره ملی به نحو احسن برگزار شود.

وی با بیان اینکه زنجان در دوران دفاع‌مقدس و همه عرصه‌ها خوش درخشیده است، افزود: استان باید از تجربیات سایر استان‌ها در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان زنجان استفاده کند تا شاهد برگزاری باشکوه این کنگره ملی به عنوان آخرین کنگره ملی شهید در کشور باشیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید محسن حججی، تصریح کرد: در ایران روزهای خونین زیادی داشته‌ایم و روز ۱۷ شهریور از جمله این روزها بوده است. همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید دین خودمان را به شهدای استان ادا کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دچار روزمرگی شده‌ایم و دور خودمان می‌چرخیم و نمی‌دانیم با تداوم این روش، برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۶ شهید استان زنجان چگونه پیش خواهد رفت؟

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وقایع رخ داده در روز خونین ۱۷ شهریور، اظهار کرد: واقعه رخ داده در این روز وقوع انقلاب اسلامی را شتاب داد و کمر رژیم شاهنشاهی را شکست، همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند: بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر یوم‌العباس در زنجان برگزار می‌شد، هیچ‌کس در کشور جلودار آن نبود، افزود: اگر یوم‌العباس حتی با نصف جمعیت برگزار می‌شد دیگر کار از دست رفته و مشکلاتی بزرگ به وجود می‌آمد اما با همکاری مردم، ایام محرم تا روز تاسوعا بدون حاشیه در استان سپری شد تا کار ویژه‌ای در زنجان صورت گیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تلویزیون در ایام شیوع بیماری کرونا کار دانشگاهی انجام داده است، تصریح کرد: معتقدیم برای جبران زحمات، روحیه و تشویق برگزارکنندگان طرح کمک مومنانه در یوم‌العباس زنجان، صدا و سیما گزارش ویژه‌ای در اینخصوص تولید و پخش کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه زنجان استان ثروتمندی نیست و تنها یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در یوم‌العباس زنجان کار بزرگی انجام شده و نباید از کنار آن به سادگی گذشت، زیرا این کار بزرگ تشویقی برای دیگران بوده و متفاوت برگزار شدن این مراسم یک امتیاز بوده و  باعث ایجاد آرامش و جلوگیری از اضطراب و تنش در استان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha