• دوشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99061712962
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

افزایش قیمت ها نیازمند نظارت بیشتر بر بازار است

افزایش قیمت ها نیازمند نظارت بیشتر بر بازار است

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استاندار کردستان، گفت: نظارت در بازار کماکان باید در اولویت قرار بگیرد چراکه افزایش قیمت باعث شده که برخی از دلالان در این شرایط از بازار سوءاستفاده کنند.

خالد جعفری امروز(۱۷شهریور) در چهاردهمین جلسه تنظیم بازار، با اشاره به کمبود کنجاله سویا در استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارش‌ها و با توجه به خرید کنجاله از هندوستان پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور این روند بهتر شود.

وی کمبود کنجاله سویا در کشور را به دلیل مشکلات ارزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حواله ۵ هزار و ۳۰۰ تن سویا صادرشده که بخشی از آن تحویل گرفته‌شده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان، راه‌حل کمبود کنجاله سویا را از طریق واردات از مرزباشماق و ذخایر استراتژیک عنوان و بیان کرد: استفاده از ذخایر استراتژیک در شرایط سخت امکان‌پذیر است و این کمبود خود شرایط را برای دامداران و مرغداران سخت کرده است و برای حل مشکل آنان از این ذخایر برداشت می‌کنیم.

جعفری به اصلاح جیره مرغداری اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا چند ماه آینده به دلیل مشکلات ارزی همچنان کمبود کنجاله سویا را داشته باشیم در این راستا باید به فکر تغییر جیره خوارک مرغداری بود.

وی همچنین به قیمت جوجه اشاره کرد و گفت: قیمت پایین جوجه یک تهدید بزرگ برای مرغداران است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان، همچنین به افزایش قیمت مرغ، گوشت و روغن اشاره کرد و افزود: نظارت در بازار کماکان باید در اولویت قرار بگیرد چراکه افزایش قیمت باعث شده که برخی از دلالان در این شرایط از بازار سوءاستفاده کنند و اجناس را بیش از قیمت مصوب شده آن به فروش برسانند لذا باید با نظارت بیشتر و شناسایی سودجویان با آن‌ها برخورد و قیمت‌ها را کنترل کرد.

جعفری در ادامه از بروز برخی مشکلات برای شهروندان در هنگام جابجایی اثاثیه منزل و نبود نظارت بر شرکت‌های حمل بار منازل انتقاد کرد و گفت: لازم است شرکت‌ها و اشخاصی که وارد این حوزه می‌شوند کاملاً شناسایی و دارای شناسنامه باشند.

وی افزود: طبق گزارش‌ها و شکایت‌های انجام‌شده این افراد از مردم جهت جابجایی اثاثیه منزل هزینه‌های بالا و غیرمتعارف اخذ کرده‌اند لذا ساماندهی کامیون‌ها و شرکت‌های حمل اثاثیه ضروری است و باید ساماندهی آن‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار بگیرد.

در ادامه محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: شهروندان جهت جابجای اثاثیه منزل باید از ماشین های حمل‌ونقل دارای هویت،  شناسنامه و همچنین تائید شده از صنعت و معدن،  استفاده کنند و باید توجه داشته باشند که وسایل منزل خود را دست به هرکسی نسپارند.

وی ادامه داد: با توجه به گزارش‌های داده‌شده این افراد زورگیر علیرغم هزینه‌های بالا و سرسام‌آور توانسته‌اند مشکلاتی را نیز به وجود بیاورند در این راستا مردم استان باید از انتخاب ماشین‌های حمل‌ونقل از فضای مجازی به‌ویژه سایت دیوار خودداری کنند.

شهریار حنیفی، مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت: امسال شرکت پشتیبانی میزان ۱۳ هزار و ۶۶۷ تن کنجاله سویا، ۶ هزار و ۳۵۹ تن ذرت و ۵ هزار و ۴۹۹ تن جو به دامداران و مرغداران توزیع کرده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین از طریق بازار گاه سامانه نهاده‌های کشاورزی ۸ هزار ۸۴۳ تن جو، ۳۲ هزار و ۸۶۳ تن ذرت و ۲۴ هزار و ۱۲۰ تن کنجاله سویا توزیع‌شده، افزود: درمجموع در اوایل فروردین ماه تاکنون ۱۵ هزار و ۴۵۰ تن جو، ۳۵ هزار و ۵۹۲ تن ذرت، ۲۵ هزار و ۵۲۴ تن کنجاله سویا در میان واحدهای تولیدی استان توزیع‌شده است.

مدیر امور بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با اشاره به اینکه قیمت جوجه یک روز ۴۵۰ تومان است، ذکر کرد: در مردادماه سال جاری تاکنون یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه جوجه تولیدشده است.

حنیفی مهم‌ترین مشکلات درزمینهٔ توزیع نهاد ها را نبود ماشین و کرایه حمل و نقل در واحدهای مرغداری عنوان کرد و گفت: عدم اختصاص و پرداخت سرمایه در گردش برای مرغداران، عدم وجود نهاده کافی و عدم بخش خصوصی و تحویل نهاده‌های دامی موردنیاز از دیگر مشکلات مرغداری‌ها است.

فرزاد معاونی، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت سهمیه کنجاله سویا در استان امسال تاکنون ۱۵هزار و ۴۵۰ تن بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته که هشت هزار و ۳۸۴ تن بوده حدود ۸۰درصد رشد داشته است.

فرزاد سردار زاده، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به افزایش قیمت کالا در سال جاری، اظهار کرد: در سطح استان کردستان ۱۵ قلم کالا از جمله برنج هندی تا ۶۵ درصد رشد قیمت داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha