• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99061914636
  • خبرنگار : 50024

رشته خبرنگاری قرآنی در دانشگاه علمی-کاربردی راه‌اندازی می‌شود

رشته خبرنگاری قرآنی در دانشگاه علمی-کاربردی راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/البرز رئیس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت البرز با اشاره به اینکه دوره مدرک‌گرایی تمام شده است، گفت: امروز دانشجویان به آموزشی مبتنی بر ماموریت‌گرایی و پرورش خلاقیت نیاز دارند.

عباس محمدی روز چهارشنبه ۱۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز، گفت: مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت یک سال پیش پس از لغو مجوز فعالیت مرکز علمی کاربردی بنیاد شهید و ممنوعیت فعالیت مراکز علمی کاربردی سازمان‌های دولتی، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، وی مهم‌ترین هدف ایجاد این مرکز را ترویج همگرایی در مجموعه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان قرآنی دانست و گفت: این مرکز یکی از برترین مراکز علمی کاربردی قرآنی کشور است که آموزش‌های تخصصی قرآنی تک پودمانی را در دستور کار قرار داده است.

این مسئول بیان کرد: ما در این مرکز به دنبال ایجاد تغییر هستیم، آموزش‌های کمی عملی دیگر جوابگوی نیاز جامعه نیست، باید مهارت‌افزایی و ماموریت‌گرایی و آموزش کیفی را سرلوحه آموزش قرار دهیم.

محمدی با تاکید بر اینکه باید بستری را فراهم کنیم تا دانشجو بتواند خلاقیت خود را شکوفا کند، افزود: ما در این مرکز به دنبال شناسایی، پرورش و تجاری‌سازی استعدادهای دانشجویان هستیم چون آموزش عالی نمی‌تواند به تنهایی نیازهای دانشجو و جامعه را پاسخ بدهد.

رئیس مرکز علمی کاربردی مشکات ولایت تصریح کرد: ما برای تحقق اهداف خود بیانیه گام دوم انقلاب را سرلوحه کار قرار داده‌ایم تا نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه را که مدت‌هاست آموزش عالی از آن مغفول مانده است را بار دیگر احیا کنیم.

این مسئول در ادامه به آغاز ثبت‌نام این مرکز برای ترم مهرماه اشاره کرد و گفت: این مرکز در مقطع کاردانی در رشته‌های تربیت مربی قرآن، امور حج و زیارت، امور فرهنگی، مددکاری(خانواده) و مددکاری(اورژانس اجتماعی) دانشجو می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: در رشته کارشناسی نیز علاقمندان می‌توانند در رشته‌های تربیت مبلغ قرآن‌کریم، مدیریت امور فرهنگی(برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی و مذهبی)، مدیریت فرهنگی(برنامه‌ریزی فرهنگی) و مددکاری(خانواده) ثبت‌نام کنند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین به منظور توسعه برنامه‌های این مرکز به زودی رشته‌های ترجمه و تفسیر قرآن‌کریم، نمایشنامه‌نویسی قرآنی و خبرنگاری قرآنی نیز به رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شود.

محمدی گفت: متقاضیان برای ارائه مدارک مورد نیاز شامل کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی کارت پایان خدمت(آقایان)، کپی مدرک دیپلم(مقطع کاردانی) و کپی مدرک کاردانی(مقطع کارشناسی) به آدرس سه راه حسن آباد، بوعلی ۱۶، جنب مسجد جامع امام حسین(ع) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۵۶۶۱۰۰ داخلی ۴۰-۴۱-۳۵ و ۳۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha