• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99062418350
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد:

فوت ۷۸ نفر بر اثر سوختگی در اصفهان طی ۵ ماهه امسال

فوت ۷۸ نفر بر اثر سوختگی در اصفهان طی ۵ ماهه امسال

ایسنا/اصفهان مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از کاهش آمار متوفیان ناشی از سوختگی در پنج ماهه اول امسال در استان اصفهان خبر داد و گفت: طی این مدت ۷۸ نفر بر اثر سوختگی فوت کردند، درحالی که آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۴ نفر بود.

علی سلیمانپور با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول امسال ۷۸ نفر شامل ۲۳ زن و ۵۵ مرد در استان بر اثر سوختگی فوت کردند، اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۴ نفر شامل ۳۵ زن و ۶۹ مرد بر اثر سوختگی در استان فوت کردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مردادماه امسال ۱۲ نفر شامل ۳ زن و ۹مرد بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۵ مورد سوختگی شامل ۴ زن و ۱۱ مرد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان، مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه در پنج ماهه اول امسال ۱۱ نفر که همگی مرد بودند با تشخیص علت مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند، افزود: آمار مرگ بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در مدت مشابه سال قبل ۱۰ نفر بود که همگی مرد بودند.

وی از کاهش آمار مراجعین به دلیل نزاع در پنج ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۸ هزار و ۵۸ نفر به دلیل صدمات ناشی از ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد کاهش داشته است.

سلیمانپور با اشاره به اینکه مراجعان به دلیل نزاع، ۳۵ درصد از حجم مراجعان معاینات بالینی در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: از کل مراجعان نزاع ۶ هزار و ۳۱۰ نفر زن و  ۱۱ هزار و ۷۴۸ نفر مرد بوده اند.

وی یادآور شد: در  مدت مشابه سال قبل ۲۰ هزار و۸۶۹ نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۷ هزار و ۱۹۸ نفر زن و ۱۳ هزار و ۶۷۱ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از کاهش آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماهه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۲ مرد با تشخیص علت مسمومیت با قرص برنج در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند، درحالی که در مدت مشابه سال این تعداد ۹ نفر شامل یک زن و ۸ مرد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha