• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99063123768
  • خبرنگار : 50034

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان:

فقط بهسازی کوچه‌های منشعب از فاز اصلی «اکنلو» باقی‌مانده است

فقط بهسازی کوچه‌های منشعب از فاز اصلی «اکنلو» باقی‌مانده است

ایسنا/همدان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان با تأکید بر اینکه روستای اکنلو به واسطه مرکز تحقیقات انستیتو پاستور در اولویت بهسازی قرار گرفته است، گفت: در سال ۸۵ عملیات اجرایی فاز اول بهسازی آغاز شده و در این روستا فراتر از فاز اول کار شده است.

سیدیونس شریفی‌مفید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از سال ۸۵ تا ۹۶ در روستای اکنلو ۷۳۰ میلیون تومان هزینه شده است، اظهار کرد: براساس آخرین اعتبار در سال ۹۶ از محل قیر رایگان ۸۵ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای این روستا درنظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در این روستا ۸۵۰۰ مترمربع تخریب و آواربرداری، ۳.۵ کلومترزیرسازی، ۳۴۰۰ متر جدول‌گذاری،، ۱۹ هزار مترمربع آسفالت و ۳۰۰۰ متر مربع فضای سبز اجرا شده است.

شریفی‌مفید با تأکید بر اینکه پروژه بهسازی روستای اکنلو پروژه قابل توجهی بوده و فراتر از فاز اول کار شده است، خاطرنشان کرد: فاز اول عمدتاً به منظور الگوسازی و بهسازی اجرا شده و مرکز محله در این روستا اجرا شده و فقط کوچه‌های منشعب از فاز اصلی باقی مانده است که یک میلیارد و ۸۰ میلیون اعتبار نیاز دارد تا کل فاز انجام شود.

وی با بیان اینکه روستای اکنلو ۱۶۶۸ نفر جمعیت دارد، مطرح کرد: روستای اکنلو دارای ۶۴ هکتار وسعت است و ۴۳۹ خانوار در این روستا ساکن هستند و دهیار روستا باید ظرفیت مشارکت محلی را پای کار بیاورد ضمن اینکه از درآمدهای دهیاری در راستای اجرای بقیه فازها استفاده کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه سیاست کلی آن است که فازهای اصلی روستاها از طریق اعتبارات استانی و به وسیله بنیاد مسکن انجام شود، یادآور شد: دهیاران باید از پتانسیل خیرین استفاده کنند و بنیاد مسکن به عنوان نهاد انقلابی همیشه پای کار است و در صورتی که کمیته شهرستان در اولویت قرار بگیرد بنیاد اجرایی خواهد کرد.

وی درباره اجرای عملیات بهسازی روستای خاکو نیز بیان کرد: عملیات بهسازی روستای خاکو از سال ۹۶ آغاز شده که تا سه سال گذشته یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان هزینه و ۴۰۰ میلیون هم برای سال ۹۹ پیش‌بینی شده است.

شریفی‌مفید تصریح کرد: ۴۰۰۰ مترمربع سنگفرش، ۸۵۰ مترمربع جداره‌سازی سنگی و ۱۲۰۰ مترمربع نماسازی باطرح کاه‌گل انجام گرفته اما به علت فاضلاب این روستا به ویژه در ورودی روستا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه تا وقتی فاز اول تمام نشود تأمین اعتبار ادامه خواهد داشت، گفت: سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که بتوانیم فازی که آغاز شده را به اتمام برسانیم و در صورتی که اعتبارات تأمین شود پروژه برای سال آینده تمام خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان همدان در پایان با بیان اینکه روستای خاکو دارای ۱۹.۵ هکتار وسعت است، یادآور شد: ۳۵۹ نفر با ۱۱۳ خانوار در این روستا سکونت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha