• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99070100439
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

چند واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی دریافت شد؟

چند واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا در خراسان جنوبی دریافت شد؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۱۱  واحد پلاسما توسط بهبودیافتگان کرونا در خراسان‌جنوبی اهداء شده است که از این تعداد ۱۰۵ واحد توزیع شده است.

ابراهیم میری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در شش ماهه ابتدای سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۹ نفر مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۱۴ نفر موفق به اهدا خون شدند که از این تعداد ۶۰۸ نفر از بانوان و۹۶۰۶ نفر نیز از آقایان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از تعداد افرادی که در شش ماهه ابتدایی سال گذشته موفق به اهدا خون شدند  ۲۷  نفر از اهدا کنندگان بار اول بوده‌اند، بیان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۸۷ نفر از اهدا کنندگان با سابقه و مستمر استان هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۸۵ نفر موفق به اهدا پلاکت به روش فرزیس شدند.

وی افزود: در این مدت ۱۶ هزار و ۳۰۳ واحد خون و فرآورده‌های خون به مراکز درمانی در استان ارسال شده است.

میری مقدم بیان کرد: همچنین در شش ماهه امسال ۱۲ هزار و ۹۲۹ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۵۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۸۸۴ نفر از بانوان  و نیز  و ۹۶۶۶ نفر نیز از آقایان بودند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۳۰ نفر از اهدا کنندگان بار اول و ۸۹۲۰ نفر از اهدا کنندگان با سابقه و مستمر استان هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۳۷ نفر موفق به اهدا پلاکت فرزیس شدند، یادآور شد: در این مدت ۱۷ هزار و ۳۷۰ واحد خون و  فرآورده‌های خون به مراکز درمانی استان ارسال شدند .

 میری مقدم با اشاره به امکان اخذ پلاسما از بیماران بهبودیافته کرونا در استان، افزود: افراد می‌توانند در طی یک سال ۴۸ بار اهدای پلاسما داشته باشند، افراد زیر ۶۰ سال و افرادی که شریط اهدای خون را داشته باشند می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوانی که سابقه زایمان داشته باشند ممکن است که پلاسمای آن‌ها برای استفاده بیماران مبتلا به کرونا عوارض داشته باشد، اما پلاسمای این بانوان برای تولید دارو می‌تواند مناسب باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha