• پنجشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99070302164
  • خبرنگار : 50189

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تولیدی که صادرات محور نباشد پایدار نیست

تولیدی که صادرات محور نباشد پایدار نیست

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تولیدی که صادرات محور نباشد پایدار نیست و همچنین صادارتی که تولید محور نباشد نیز پایدار نبوده لذا باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

"عزت‌الله اکبری" ظهر امروز سوم مهرماه در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در کرمان با بیان اینکه ما در مجلس شورای اسلامی و به ویژه در کمیسیون صنایع و معادن در خدمت کسانی که موانع تولید را برمی‌دارند، هستیم تصریح کرد: جنگ اقتصادی یک فرصت و نعمت است و این بهترین موقعیت است که بتوانیم با کمک بحش خصوصی به مقابله با این جنگ برویم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در بازارهای جهانی و منطقه‌ای حضور داشته باشیم که این کار نیز تنها از عهده بحش خصوصی بر می‌آید بیان کرد: صادرات لازمه جهش تولید است. متاسفانه سفارتخانه های ما در بخش اقتصادی تعطیل هستند و فعالان اقتصادی به سمت سفارت‌خانه‌های ما نمی‌روند.

وی تاکید کرد: تولیدی که صادرات محور نباشد پایدار نیست و همچنین صادارتی که تولید محور نباشد نیز پایدار نبوده لذا باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

اکبری با انتقاد از عملکرد بانک های کشور در برخورد با فعالان اقتصادی گفت: متاسفانه شاهد هستیم که فعال اقتصادی را به دلیل بدهی های بانکی روانه زندان می‌کنیم، خودش و خانواده اش را داغون می‌کنیم. کارگران و خانواده کارگرانش را دچار آسیب می‌کنیم. کارحانه‌اش را تعطیل می‌کنیم و خرج حودش را در زندان ما می‌دهیم. هرجور به این قضیه نگاه کنیم ضرر پشت ضرر برای خودمان ایجاد کرده ایم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید برآنکه باید دیگر شعار را کنار بگذاریم، تصریح کرد: صندوق توسعه ملی واقعا در سنوات گذشته پشتوانه ای برای کشور. در سال پنجم برنامه ششم توسعه مقرر شد که سالانه ۲۰ درصد از محل فروش نفت و گاز در صندوق توسعه ملی ذخیره شود که معتقدیم دولت با این اعتبار می تواند حوزه های صنعت، تولید و حدمات را رشد قابل ملاحظه ای دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha