• سه‌شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99072216752
  • خبرنگار : 50214

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

تامین بخشی از هزینه‌های انتقال آب به یزد از محل مسئولیت اجتماعی معادن

تامین بخشی از هزینه‌های انتقال آب به یزد از محل مسئولیت اجتماعی معادن

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع اجرای خط دوم انتقال آب به استان خبر داد و گفت: بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح که بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد است از طریق مسئولیت اجتماعی معادن استان تامین خواهد شد.

«محمدصالح جوکار» امروز سه‌شنبه ۲۲ مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه مجلس یازدهم از ترکیب بسیار خوبی از نیروهای جوان و متخصص، افرادی با سوابق اجرایی و تجارب خوب در تدوین قانون، تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون‌ها و آغاز بکار مجلس با شعار مردم‌داری، عنوان کرد: مجلس یازدهم طی چهار ماهه گذشته نشان داد که به دنبال مقابله با دولت نیست، هر چند که از وظایف نظارتی خود به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم.

وی در ادامه به پدیده نوظهور کرونا و شیوع آن از اسفندماه سال گذشته تاکنون و مشکلات جدی ایجاد شده توسط آن اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات به وجود آمده ولی حضور مردم در صحنه و کمک به تامین تجهیزات مورد نیاز مقابله با این بیماری که بعد از دوران دفاع مقدس کمتر شاهد آن بودیم، از اهمیت بالایی برخوردار بود و بیانگر همبستگی ملی در جریان این بحران بود.

جوکار با بیان این که هم اکنون روزانه یک میلیون ماسک در استان یزد تولید می شود، فراهم شدن چنین امکانی، در حالی که اصلاً آمادگی آن در استان وجود نداشته را بسیار قابل تامل دانست.

وی به خسارت وارده به حوزه اشتغال در اثر شیوع کرونا اشاره و در این باره تصریح کرد: تنها طی همین مدت تعداد مراجعان استان برای بیمه بیکاری و همچنین تعداد مددجویان کمیته امداد استان دو برابر شده است البته البته خوشبختانه با تولید گفتمان مقام معظم رهبری در خصوص مواسات و همدلی، بار دیگر مردم برای کمک به معیشت اقشار آسیب‌پذیر پای کار آمدند.

نماینده یزد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸ درصدی اشتغال استان مربوط به بخش خدمات، ۴۴ درصد در بخش صنعت و هشت درصد در حوزه کشاورزی است ولی با برنامه‌ریزی راهبردی در قالب طرح آمایش استانی می‌توان ظرفیت تمامی این بخش‌ها را توسعه داد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان استان در کمیسیون‌ها مختلف، از در اختیار گرفتن فراکسیون‌های گردشگری و معدن و صنایع معدنی توسط نمایندگان استان خبر داد و گفت: یزد استانی معدنی است که با توجه به جاذبه‌های تاریخی موضوع گردشگری آن نیز در دستور کار است لذا امیدواریم با استفاداه از فرصت‌های در اختیار این فراکسیون‌ها، بهترین استفاده را داشته باشیم.

جوکار در ادامه با اشاره به مشارکت خود در ۲۹ طرح قانونی و نیز طراحی چهار طرح قانونی، گفت: در این مدت در طرح ۱۴ سوال از وزرا مشارکت داشته‌ام و دو سوال را نیز خود طراحی کرده‌ام.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه به اولویت‌های تعریف شده در این کمیسیون نیز اشاره و تصریح کرد: اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری با  اصلاح و تعیین جزئی‌تر شاخص‌های رجل سیاسی، اصلاح قانون انتخابات شوراها در دو بخش نظارتی مجلس که یکی از انها مربوط به نظارت بر عملکرد چهار ساله‌ی شوارها برای اولین بار است، اصلاح تقسیمات کشوری و تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه، طرح درآمدهای پایدار برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و طرح مدیریت جامع شهری به ترتیب در در اولویت‌های کاری این کمیسیون قرار دارند.

وی با بیان این که طی چهار ماهه گذشته ۱۰ مورد دیدار با وزرا و روسای سازمان‌های کشوری داشته، از اخذ تصمیماتی در راستای حل مشکلات استان طی این ملاقات‌ها خبر داد و افزود: البته در این دوره با توجه به افزایش مشکلات مردم، شاهد رشد مراجعات نیز بوده‌ایم به نحوی که طی این مدت ۶۷۵ مورد مراجعات مردمی و ۱۶۲۵ مکاتبه با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته و علاوه بر این، از چهار بخش، شش شهر و ۲۴ روستا و ۱۴ واحد تولیدی نیز بازدید شده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که یکی از مهمترین چالش‌های استان موضوع آب است، به پیگیری‌های صورت گرفته طی این چهار ماه اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی وزارت نیرو، مجموعه آب نیرو به عنوان مجری و قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار خط دوم انتقال آب به استان و طی نشست‌هایی که با مجموعه استان برگزار شد، ضمن تقسیم وظایف، تامین منابع مالی طرح که امروز بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد می‌باشد، نیز بین وزارت نیرو و استان تقسیم شد.

وی با اشاره به تلاش برای انتقال سالیانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از سد خرسان که علی‌رغم تکمیل نشدن قابلیت تامین این آب را دارد، گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز از سوی وزات نیرو در دستور کار قرار گرفته و در بخش منابع استانی نیز مقرر شد تا ۵۰ درصد از هزینه‌ها در قالب مسئولیت اجتماعی دو معدن بزرگ استان تامین شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: هنوز موضوع انتقال آب از دریای عمان با وجود اعلام مشارکت برخی صنایع، قطعی و اجرایی نشده ولی در این رابطه نیز ظرفیت ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب مدنظر است.

وی از تصمیم به بازچرخانی پساب فاضلاب شهر یزد و استفاده در شهرک‌های با توجه به عدم تعهد کسانی که تخصیص استفاده از این پساب را داشتند، خبر داد و ابراز امیدواری کرد با خشک شدن این دریاچه فاضلاب بسیاری از مشکلات اهالی منطقه نز مرتفع شود.

وی از پیگیری برای آبرسانی به بخش مرکزی یزد و روستاهای منطقه خضرآباد خبر داد و گفت: با توجه به توزیع ناعادلانه کمی و کیفی آب شرب در شهر یزد موضوع ایجاد یک کمربندی در شبکه آبرسانی استان در دستور کار است تا مردم مناطق مختلف شهر یزد از آب به صورت عادلانه بهره‌مند شوند.

جوکار از پیگیری موضوع ساخت بیمارستان‌ ۳۰۴ تخت‌خوابی تامین اجتماعی و تجهیز بیمارستان حضرت زینب(س) خبر داد و در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شایعات مبنی در دریافتی‌های نمایندگان مجلس، اعلام کرد: تاکنون نه ماشینی گرفته‌ام و نه واکسن و نه ۲۰۰ میلیون تومان گرفته‌ام، متاسفانه در فضای مجازی تخریب‌هایی انجام شد که عده‌ای ناآگاهانه انجام می‌دهند و برخی نیز آگاهانه انجام دادند که آنها را به دستگاه الهی واگذار می‌کنم.

وی در مورد وضعیت گرانی بازار خودرو اظهار کرد: متاسفانه در صنعت خودرو کشور به دلیل نبود رقابت رشد متناسبی با دیگر کشورها نداشته‌ایم و همین موضوع باعث شده که هرچه می‌خواهند تولید کنند و به نوعی به مردم ظلم شود که در این باره معتقدم باید واردات خودرو برای ایجاد رقابت بین خودروسازان داخلی با خارجی آزاد شود.

نماینده مردم یزد در مورد مشکلات گرانی و رکود حاکم بر بازار نیز اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به امید رفع تحریم‌ها از منابع داخلی کشور غفلت شد و ذخایر ارزی کشور حفظ نشد و امروز به دلیل نبود ارز کافی مجبور به برداشتن برخی سوبسیدها از کالاها و فشار به مردم هستیم، البته با توجه به اولویت رفع مشکل فقر غذایی بر فقر زندگی برخی از افراد جامعه، از سوی مجلس موضوع اختصاص کمک معیشت به چهار دهک پایین در دستور کار قرار دارد.

جوکار همچنین از ارائه طرح دو فوریت رونق کسب و کار با موضوع تامین مسکن ارزان قیمت در مجلس خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی آن شاهد رونق بازار مسکن و شغل های وابسته به آن باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha