• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99073022325
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان:

از هر ۳.۵ ازدواج در اردستان یک مورد به طلاق رسیده است

 از  هر ۳.۵ ازدواج در اردستان یک مورد به طلاق رسیده است

ایسنا/اصفهان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: سه مشکل اشتغال، مسکن و هزینه‌های سنگین زندگی و مراسم ازدواج، باعث شده تا ازدواج جوانان شهرستان به تأخیر بیفتد.

علیرضا فرح بخش، امروز (چهارشنبه-۳۰ مهرماه) در کارگروه ستاد ساماندهی امور جوانان در فرمانداری اردستان، با بیان اینکه موضوعات مالی در زندگی مشترک بسیار تأثیرگذار هستند و افراد مایلند قبل از ازدواج تکلیف آن را مشخص کنند، افزود: این روزها هر جوانی که قصد ازدواج دارد نگرانی‌هایی در ذهن خود تصور می‌کند. تلاش برای حل معضلات و نترسیدن از شروع زندگی اراده محکمی می‌خواهد که بتواند از شرایط ناهموار و دشواری‌های متعدد عبور کند، اما با وجود تمام مشکلاتی که برای ازدواج پیش روی جوانان است، با کم کردن یکسری توقعات و هزینه‌های بیهوده می‌توان راه‌حل‌هایی برای شروع یک زندگی مشترک ساده پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان با بیان اینکه در حال حاضر سه مشکل اشتغال، مسکن و هزینه‌های سنگین زندگی و همین‌طور مراسم ازدواج، باعث شده تا ازدواج جوانان شهرستان اردستان به تأخیر بیفتد،گفت: در چند ماه آینده جوانان شهرستان در بحث اشتغال مشکلی نخواهند داشت. البته جوانان شهرستان به کاری کمتر از کار در کارخانه و شرکت خصوصی تن نمی‌دهند.

فرح بخش با بیان اینکه در موضوع مسکن طرح مسکن کریمان با استقبال خوبی مواجه شد، گفت: مسکن کریمان ویژه جوانانی است که خانه ندارند. با ورود خیران به این طرح هزینه‌های خانه‌دار شدن جوانان بسیار کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رویکرد به ازدواج در کشور اشکال پیدا کرده و نگاه نسل جوان به ازدواج، نگاه فرهنگی نیست، گفت: اگر نگاه به ازدواج این باشد که امری برای ایجاد آرامش، مودت و رحمت است، قطعاً رتبه اهمیت مسائل اقتصادی در امر ازدواج کاهش می‌یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردستان گفت: متأسفانه آمارهایی که در خصوص استقبال به جوانان و همچنین طلاق مطرح می‌شود کشوری است و ازدواج نکردن در حال تبدیل شدن به فرهنگ است و این امر بسیار خطرناک است، در چند سال گذشته در شهرستان اردستان نرخ ازدواج حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

فرح بخش با بیان اینکه در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نرخ طلاق در شهرستان اردستان ۲۳ درصد کاهش داشت، گفت: البته با نگاه به آمار در ۱۰ سال گذشته می‌توانیم به این موضوع پی ببریم که ابتدا از هر ۱۲ ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده ولی در یکی دو سال گذشته این آمار از ۳.۵ ازدواج یک مورد به طلاق رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha