• دوشنبه / ۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99080502514
  • خبرنگار : 50024

واکسن آنفلوآنزا هنوز در هیچ یک از داروخانه‌های البرز توزیع نشده است

واکسن آنفلوآنزا هنوز در هیچ یک از داروخانه‌های البرز توزیع نشده است

ایسنا/البرز سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای تزریق واکسن آنفلوآنزا فرصت وجود دارد.

مهرداد بابایی روز دوشنبه پنجم آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت استان در مقایسه با روزهای گذشته تفاوت چندانی نکرده، گفت:  در حال حاضر ۸۱۰ بیمار دربیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان البرز بستری هستند این در حالی است که در پیک قبل بالاترین آمار بستری‌ها ۶۲۵ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در شرایط سختی به بیماران خدمات ارائه می دهند، افزود: بیش از هشت ماه است که کادر درمان در شرایط سخت درمان بیماران کرونایی قرار دارد و در صورت تشدید وضعیت، امکان مدیریت و مقابله با بیماری سخت‌تر می‌شود.

بابایی توضیح داد: علیرغم تلاش‌های انجام شده برای افزایش نیروی درمانی استان نتوانسته‌ایم  تعداد این افراد را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه روزانه تعدادی از کادر بهداشت و درمان هم به کرونا مبتلا می‌شوند فشار کاری مضاعفی بر روی این مجموعه تحمیل شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه با اشاره به وضعیت  توزیع واکسن در داروخانه‌ها برای افراد عادی گفت: با توجه به محدودیت‌های واردات و توزیع واکسن آنفلوآنزا در سطح کشور، در مرحله اول کادر درمان و بیماران صعب العلاج در اولویت بودند و در مرحله دوم برای زنان باردار و سایر بیماران دیابتی، قلبی و... سپس در داروخانه ها توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا هنوز در سطح داروخانه‌ها توزیع نشده است، یادآور شد: برای تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ وقت دیر نیست و در هر زمان تزریق شود، پس از دو هفته مصونیت در برابر بیماری ایجاد می‌شود.

بابایی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در برابر بیماری کرونا ندارد، افزود: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت برای پیشگیری از کرونا، در پیشگیری از آنفلوآنزا نیز موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha