• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99080603445
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل انتقال خون استان خبر داد

اهدای ۵۳۴۰ واحد خون توسط همدانی‌ها در پویش «نذر خون»

اهدای ۵۳۴۰ واحد خون توسط همدانی‌ها در پویش «نذر خون»

ایسنا/همدان مدیرکل انتقال خون استان همدان از اهدای ۵۳۴۰ واحد خون توسط همدانی ها در پویش «نذر خون» خبر داد.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر امسال ۵۳۴۰ واحد خون در قالب پویش نذر خون دریافت کردیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه وضعیت اهدای خون در استان همدان خوب است و از ابتدای سال تاکنون علاوه بر تأمین نیاز استان ۲۶۵۰ واحد به استان های گیلان، تهران و هرمزگان خون ارسال کرده ایم.

محمدی با بیان اینکه با شیوع پیک سوم کروناویروس، اهدای پلاسما در کل کشور کم شده است، توضیح داد: طی تماس هایی که با بهبودیافتگان داشتیم اکثراً خانواده های آنها درگیر شده اند و افراد در حال مراقبت از آنها هستند و به طور کلی هم رفت و آمدها در سطح شهر کم شده، مردم می‌ترسند مبتلا شوند چراکه این بیماری به صورتی نیست که پس از بهبودی در برابر ویروس برای همیشه ایمن شوید.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد شرایط اهدای پلاسما را ندارند چراکه باید سن اهداکنندگان بین ۱۸ تا ۵۰ سال باشد، بیماری زمینه ای مثل دیابت یا بیماری قلبی و سابقه بارداری هم نداشته باشند، از طرفی حتماً باید آزمایش PCR و یا سی‌تی‌اسکن آنها مثبت باشد در حالیکه به علت هزینه های بالای انجام این تست ها، در ایران فقط روزانه ۴۰ هزار تست انجام می شود اما تعداد مراجعان و بیماران بیشتر از این عدد است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان در ادامه اعلام کرد: از ابتدای روند دریافت پلاسما در استان تاکنون ۲۷۵ واحد دریافت کردیم و ۲۶۸ واحد توزیع بیمارستانی داشته‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه خوشبختانه تجهیزات کافی برای دریافت پلاسما در استان همدان داریم، گفت: سه عدد دستگاه که قابلیت دریافت پلاکت و پلاسما دارند، در اداره کل انتقال خون داریم و از زمان دریافت پلاسما یک دستگاه را برای دریافت آن و دو دستگاه را برای دریافت پلاکت اختصاص داده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha