• چهارشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99080704717
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار خبر داد:

اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای احداث شهرک بادام در چهارمحال و بختیاری

اختصاص ۵۰ هکتار زمین برای احداث شهرک بادام در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث شهرک بادام یک قطعه زمین در حدفاصل شهرستان سامان و شهرکرد به مساحت ۵۰ هکتار اختصاص یافته و فرآیند اداری آن در حال انجام است، می‌توان این شهرک را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز واگذار کرد.

اقبال عباسی هفتم آبان‌ماه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ در مناطق کم‌برخوردار موجب ایجاد رونق و تحرک‌بخشی در حوزه تولید می‌شود، اظهار کرد: این استان باوجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار در حوزه‌های مختلف بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است، این مسئله زیبنده چهارمحال‌وبختیاری نیست.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برای حل مشکل بیکاری در این استان مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید حمایت لازم را انجام دهند، همچنین مدیران در پیگیری مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری باید غیرت و تعصب به خرج دهند تا سرمایه‌گذاری نتیجه‌بخش باشد.

وی از مشارکت بانک رفاه کارگران در پروژه احداث محور فرخشهر-شهرکرد-ناغان به خوزستان خبر داد و گفت: این پروژه مرکز استان را از بن‌بست خارج می‌کند، این پروژه در مقایسه با محور اصفهان-بروجن-لردگان به خوزستان که یک محور ترانزیتی محسوب می‌شود، شهرستان‌های بیش‌تری را پوشش می‌دهد.

عباسی ادامه داد: شرکت شستا، بانک رفاه و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند در طرح‌های سرمایه‌گذاری ساخت قطعات خودرو، سرم و داروسازی در شهرستان بن، زیرمجموعه‌های پتروشیمی لردگان، واحدهای دامداری، حوزه شهرک بادام و ... مشارکت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تولید و فرآوری بادام سودآوری و اشتغال بالایی دارد، افزود: مابه تفاوت فروش بادام تولیدی در استان بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، برای احداث شهرک بادام یک قطعه زمین در حدفاصل شهرستان سامان و شهرکرد به مساحت ۵۰ هکتار اختصاص یافته و فرآیند اداری آن در حال انجام است، می‌توان این شهرک را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز واگذار کرد.

وی در ادامه در خصوص مشکل واگذاری زمین برای احداث دامداری ۶۰۰۰ راسی در شهرستان خانمیرزا، تاکید کرد: هیچ نهادی حق ایجاد مانع برای احداث این واحد دامداری را ندارد  شخصا جوابگوی مسائل و مشکلات این طرح هستم، شرکت شستا می‌تواند از فردا روند اجرایی این پروژه را آغاز کند، همچنین سایر پروژه‌های پیشنهادی به سرعت کلنگ‌زنی شود.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه چند برند معتبر از جمله ظریف مصور، کارخانه حجاب، برفاب و ... در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تاکید کرد: طرح آمایش سرزمین و سند توسعه استان تهیه شده است و می‌تواند مورد استفاده سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری آماده شده در استان با حضور مدیران مرتبط در حضور وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی مطرح می‌شود، انتظار می‌رود طرح‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده با سرعت آغاز شود.

توازن در عرضه و تقاضای نیروی به هم خورده است

 در ادامه جلسه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در حال حاضر ۱۵.۳ درصد  است و در سال‌های اخیر کاهش داشته است، اظهار کرد: این در حالیست که نرخ مشارکت از سال ۹۵ تا ۹۸ از ۴۳.۷ به ۴۴.۸ افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: جمعیت سنی ۲۰ تا ۳۴ سال در چهارمحال و بختیاری در چهار دهه اخیر به‌شدت رشد فزآینده‌ای داشته است، سیاست ایجاد فرصت تحصیل موجب ایجاد یک وقفه برای ورود نیروی کار به بازار بود، اما هم‌اکنون جمعیت فارغ‌التحصیل دانشگاهی نیز وارد بازار کار شدند.

شهریارپور با بیان اینکه تقاضا برای نیروی کار در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد، یادآور شد: اشتغال در بخش کشاورزی به علت استفاده از فناوری‌های نوین کاهش داشته و به عدد ۱۵.۳ رسیده، همچنین اشتغال در بخش خدمات با ۴۲.۷ درصد در سال‌های اخیر ثابت بوده، اما اشتغال در بخش صنعت با افزایش روبرو بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه توازن در عرضه و تقاضای نیروی کار در سال‌های اخیر به هم خورده است، بیان کرد: از دلایل عمده افزایش نرخ بیکاری در استان موانع و مشکلات در ایجاد فرصت‌های شغلی، پایین بودن درآمد سرانه، کمبود منابع مالی، پایین بودن نرخ بازدهی سرمایه، سنتی بودن شیوه تولید و ... در استان است.

تسهیلات کرونایی در چهارمحال و بختیاری به طور کامل جذب نشد

همچنین حفیظ‌الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در این جلسه با بیان اینکه ۱۱۰۰ میلیارد تومان طرح خرد در حوزه اشتغال در کمیته‌های فنی بررسی و به بانک‌ها ارسال شد، اظهار کرد: از این طرح‌ها ۶۰۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها عودت داده شد، نیازمند تسهیل کار توسط بانک‌های عامل هستیم.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به استان ابلاغ شد، بیان کرد: ۴۵۲ میلیاردتومان تخصیص داده و ۳۸۷ میلیارد تومان مصوب شد و تاکنون ۳۳۲ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

فاضلی در خصوص تسهیلات اشتغال خانگی، گفت: این طرح با همکاری جهاددانشگاهی به خوبی در چهارمحال و بختیاری اجرا شد و پس از بازدید از ۲۶۰۰ طرح کمتر از ۵ درصد انحراف در تسهیلات وجود داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص ۵۵۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به استان، عنوان کرد: از این میزان ۲۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده و تنها ۵۴ درصد این تسهیلات جذب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha