• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99080805213
  • خبرنگار : 30450

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

افزایش شمار جانباختگان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به ۲۱۰ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۵ هم استانی بر اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند.

" دکتر پرویز یزدانپناه" افزود: هم اکنون ۳۴۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و ١٧ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.
وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر بهبود یافته گزارش شده است( ٨٤ درصد بهبود یافته کامل).
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: امروز ۲۳۶ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که  ۴۵ درصد موارد مثبت بودند و بترتیب در شهرستان های گچساران (۳۲ درصد)، کهگیلویه (۳۰ درصد)، بویراحمد(۲۰ درصد) و باشت (۸ درصد)می باشد و بقیه موارد مثبت در سایر شهرستان های استان هستند.
یزدانپناه با اشاره به عادی شدن رفتارها و کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین مردم، تاکید کرد: رفتارهای پرخطر مردم در جابجایی جمعیت، تجمعات و مراسمات بدون موازین بهداشتی از عوامل بحران زا در استان است. 
وی ادامه داد: لازم است افرادی که نشانه های بالینی کرونا را دارند، تماس با بیمار کرونایی داشته اند و افرادی که مشکوک به کرونا می باشند به مراکز ۱۶ ساعته در شهرستان‌ها و یا بیمارستان‌های معین کرونایی مراجعه نمایند و در صورت لزوم با تایید پزشک تست کرونا را انجام دهند و تا مشخص شدن نتیجه تست در  قرنطینه بمانند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: چنانچه تست مثبت شد و یا پزشک از وضعیت بالینی بیمار تشخیص کرونا راداد باید تا ۱۴ روز در قرنطینه بمانند و مواظب خانواده خود باشند که مبتلا به کرونا نشوند و همچنین لازم است روزانه با بهورز و مراقب بهداشتی خود در ارتباط باشند و وضعیت خود را گزارش دهند. 
یزدانپناه تصریح کرد: چنانچه در زمان قرنطینه دچار تنگی نفس، تب و سایر نشانه های بالینی که دلالت بر پیشرفت بیماری دارد باید به بیمارستان مراجعه نمایند.
وی اظهار کرد: لازم است که همه مردم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را بنمایند، در همه مکان ها حتی در خانه ماسک استفاده نمایند، رعایت فاصله فیزیکی را بنمایند، در هیچ تجمعی شرکت ننمایند، بجز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند، رعایت کامل بهداشت فردی را بنمایند، رفت و آمد به مراکز پرخطر نداشته باشند و از مراجعه به بیمارستان ها بجز در موارد ضروری خودداری نمایند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی می توان از مبتلا شدن خود، خانواده و بقیه مردم به کرونا جلوگیری کرد و خطر مرگ و میر و عوارض ناشی از کرونا را به حداقل رساند و فشار های مضاعف را از دوش نیروهای بهداشتی درمانی کم کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha