• شنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99081006309

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به ۶ شهر گلستان

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به ۶ شهر گلستان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: با قرار گرفتن ۶ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا، از امروز به مدت یک هفته برخی محدودیت‌ها در این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.

هادی حق‌شناس امروز در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان، اظهار کرد: طی دو هفته اخیر استان گلستان کمترین میزان فوتی‌های کرونا را در کشور داشت و در بروز و شیوع کرونا نیز جزو ۵ استان آخر کشور بود.

وی افزود: با حضور مردم به تالارها و اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها طی دو هفته اخیر، در حال حاضر تعداد بیماران بستری در استان افزایش یافته و ۶ شهرستان در شهرستان قرمز قرار گرفتند.

استاندار گلستان  بیان کرد: از امروز به مدت یک هفته تمامی مراسم فرهنگی، اجتماعی و همایش‌ها، ورزش‌های پربرخورد، مدارس شبانه‌روزی، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، مراکز تفریحی و آبی سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی سالنی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا استان تعطیل خواهند شد.

حق‌شناس تصریح کرد: فعالیت کارمندان در شهرهای قرمز به‌صورت یک‌سوم و دو سوم با اولویت دورکاری بانوان و کارمندان با بیماری‌های زمینه‌ای خواهد بود.

وی گفت: در شهرهای قرمز تالارها تعطیل خواهند بود و رستوران‌ها می‌توانند با ۳۰ درصد ظرفیت و بیرون بر فعالیت کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تفرجگاه‌ها در شهرهای قرمز به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود و در شهرهای دیگر نیز تنها ماشین‌های بومی مجاز به حضور در تفرجگاه‌ها هستند.

وی تأکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای تمام کارمندان دولت و بانک‌ها الزامی است و در صورت  تخطی از این کار، مدیر آن دستگاه اجرایی یا بانک به هیات تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

حق‌شناس بیان کرد: به‌منظور حفظ سلامتی مردم، مراسم مولودی‌خوانی در ماه مبارک ربیع‌الاول در شهرهای قرمز استان برگزار نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشمی گلستان، شهرهای آزادشهر، بندر ترکمن، بندر گز، گرگان، مینودشت و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha