• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99082114593
  • خبرنگار : 50046

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

نرخ ارز قیمت پنبه را در خراسان شمالی بالا برد/ کشت قراردادی پنبه از سال آینده در استان

نرخ ارز قیمت پنبه را در خراسان شمالی بالا برد/
کشت قراردادی پنبه از سال آینده در استان

ایسنا/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت خرید پنبه در این استان مطلوب است، گفت: یکی از علل افزایش قیمت پنبه در استان بالا بودن قیمت ارز است.

تشکری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در گذشته کارخانجات نساجی به بهانه اینکه پنبه تولید داخل از کیفیت خوبی برخوردار نیست، اقدام به واردات پنبه می کردند اما با بالارفتن قیمت ارز، از واردات پنبه خودداری کرده و اقدام به خرید پنبه داخل کردند که این امر موجب افزایش قیمت پنبه های تولید داخل شده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پنبه در این استان ۱۴ هزار تومان بوده که حتی با قیمت ۱۶ هزار تومان نیز از کشاورز خریداری شد و این قیمت در سال گذشته ۹ هزار تومان بوده است.

تشکری ادامه داد: در سال جاری در سطح هفت هزار و ۴۰۰ هکتار پنبه کشت شده است که هنوز استان تا ظرفیت کشت ۱۰ هزار هکتار نیز ظرفیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای توسعه کشت پنبه که به عنوان یک محصول استراتژیک محسوب می شود به سوی کشت قراردادی پیش رفته ایم، گفت: در کشت امسال پنبه یکی از کارخانجات پنبه استان وارد خرید قراردادی پنبه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: حتی این کارخانه پنبه، بذر مورد نیاز کشاورزان را نیز در اختیار آن ها قرار داده است.

وی توضیح داد: قرار بر این است تا در مراحل بعدی نیز کشت به صورت قراردادی انجام شود و حتی به کارخانجات پنبه اعلام شده که تسهیلات لازم در اختیار آن ها برای خرید پنبه قرار می گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی میزان پیش بینی برداشت پنبه در سال جاری را حدود ۱۶ هزار تن اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha