• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082114734
  • خبرنگار : 50355

فرماندار نیشابور:

اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیشابور

اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار نیشابور گفت: یکی از دستاوردهای سفر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی به نیشابور تخصیص اعتبار ۴.۵ میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیشابور بود که طبق آن برای ۱۵ اتوبوس درون‌شهری و برای هر اتوبوس مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت کشور تخصیص یافت.

علیرضا قامتی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به نیشابور بعضی از مشکلات و مسائل شهرستان نیشابور مطرح شد و با توجه به نزدیک شدن به زمان تدوین بودجه ۱۴۰۰ و ضرورت کددار شدن بعضی از پروژه‌ها، در نشست نهایی بعد از حدود ۵ ساعت بازدید میدانی مصوباتی صورت گرفت.

وی اظهار کرد: بعضی از مسائل و مشکلاتی که نیاز به پیگیری‌های ملی داشت، منجر به این شد که نمایندگان مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی مبنی بر دعوت از مسئولان مربوطه به شهر نیشابور داشته باشد. به همین منظور روز گذشته، ۲۰ آبان ‌ماه، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه ۵ نماینده دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازدیدی از شهر نیشابور داشتند.

قامتی تصریح کرد: بعد از حدود ۵ ساعت بازدید میدانی در نشست نهایی که با حضور نایب رئیس مجلس، تعدادی از اعضای کمیسیون‌های عمرانی و فرهنگی مجلس، تعدادی از معاونان وزرا، مدیران کل استانی و فرمانداران شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان، در محل فرمانداری نیشابور برگزار گردید، مهمترین مشکلات شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان بررسی شد.

وی با اشاره به مهمترین مصوبات این جلسه افزود: در حوزه‌ راه‌سازی مقرر شد ۱۲ کیلومتر باقیمانده آسفالت محور سه راهی حسن‌آباد به سمت بام و صفی‌آباد تا روستای ینگجه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد. همچنین در حوزه درجه راه‌ها مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد که پیگیری‌هایی از سوی وزارتخانه انجام شود.

فرماندار نیشابور ادامه داد: در این مذاکرات درباره موضوع روکش آسفالت و اجرای آسفالت روستایی، اجرای ۴۰ کیلومتر آسفالت و قیر جاده‌های روستایی در سه شهرستان نیشابور، فیروزه و زبرخان مطرح شد که این ۴۰ کیلومتر به نسبت راه‌ها بین این سه شهرستان توزیع خواهد شد؛ مشروط بر اینکه زیرسازی را خود شهرستان انجام بدهد. برای روکش آسفالت نیز برای ۲۰ کیلومتر اعتبارات تخصیص داده شد که ۱۰ کیلومتر آن مربوط به نیشابور، ۵ کیلومتر مربوط به فیروزه و ۵ کیلومتر مربوط به شهرستان زبرخان است.

قامتی مطرح کرد: در حوزه آب و فاضلاب روستایی نیز مبلغ ۶ میلیارد تومان برای به‌سازی چاه‌های روستایی و همچنین حفر چاه‌های جدید به منظور بهبود کیفیت آب شرب شهر نیشابور اعتبار تخصیص داده شد. در زمینه تامین اعتبار برای انتقال آب سد بار به شهرستان نیشابور و فیروزه نیز پیگیری‌هایی انجام شد. در حوزه فاضلاب نیز با توجه به اینکه شرکتی که قبلا برای این منظور قراداد بسته بود، خلع ید شده و مجددا شرکت فولاد خراسان آمادگی خود را برای تداوم فعالیت متناسب با قراردادی که با شرکت قبلی داشتند، اعلام کرد و مقرر شد که ظرف یک ماه آینده نشستی در تهران داشته باشند که امیدواریم منجر به توافقاتی بین وزارت نیرو و آب و فاضلاب شهرستان نیشابور شود.

فرماندار نیشابور در ادامه مصوبات مربوط به سفر نیکزاد، نماینده مجلس و هیات همراه به شهرستان نیشابور، گفت: در حوزه شهرسازی مشکلاتی بین حوزه شهرداری با میراث فرهنگی وجود دارد که طی مذاکراتی که با معاونت مسکن وزیر راه و شهرسازی انجام شد، مقرر شد موارد مورد نیاز شهرستان در قالب پیگیری کمیسیون ماده ۵ و سپس از طریق کمیسیون عالی شهرسازی پیگیری شود تا مشکلاتی که در حال حاضر گریبان گیر میراث فرهنگی و شهرداری است مرتفع شوند.

قامتی افزود: تخصیص اعتبار ۴.۵ میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی نیشابور از دیگر مصوبات این جلسه بود که طبق آن برای ۱۵ اتوبوس و برای هر اتوبوس مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت کشور تخصیص یافت که این ۱۵ دستگاه خودرو اتوبوس شهرداری به تهران اعزام شوند و به‌سازی و نوسازی کامل شده و مجدد به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. همچنین برای ایجاد دو ایستگاه پمپ گاز تسهیلات ۴ درصد به شهرداری نیشابور اختصاص یافت.

فرماندار نیشابور بیان کرد: برای اقدامات مربوط به جهاد کشاورزی نیز مقرر شد که ۱۰ درصد بیشتر از سهمیه شهرستان از سوی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین نهاده‌های دامی تخصیص یابد که تقریبا حدود ۳۰۰۰ تن سهمیه در مجموعه مختلف نهاده‌های دامی خواهد بود که در این مقطع کمک بزرگی به کشاورزان و دامداران شهرستان خواهد بود.

وی گفت: طرح مسائل و مشکلات شهرک صنعتی همچنین بحث مخابرات و آنتن‌دهی از دیگر مصوبات این جلسه بود همچنین ایجاد یک مسیر ۷ کیلومتری بین شهر بار و منطقه ماروسک که مقرر شد پیگیری‌هایی انجام شود و کد پروژه‌ای برای سال آینده تعریف شود تا از این طریق بین شهر بار و منطقه سرولایت یک ارتباط منطقه‌ای داشته باشیم.

فرماندار نیشابور تاکید کرد: در یک ماه آینده جلسه‌ای در تهران به منظور پیگیری میزان اجرایی شدن مصوبات مطرح شده خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به این که نزدیک به بودجه‌بندی سال ۱۴۰۰ هستیم قطعا این سفر و داشتن اطلاعات درست از وضعیت شهرستان در تصمیم‌گیری‌ها برای تخصیص بودجه موثر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha