• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082114736
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی:

تأمین مالی واحدهای تولیدی برای ایجاد اشتغال پایدار اولویت سیستم بانکی است

تأمین مالی واحدهای تولیدی برای ایجاد اشتغال پایدار اولویت سیستم بانکی است
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی از اولویت بانک‌ها برای تأمین مالی واحدهای تولیدی یا سرمایه در گردش برای ایجاد اشتغال پایدار در میان واحدهای تولیدی خبر داد.

حمید صفایی نیکو امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز سیستم بانکی در تلاش است از بخش صنعت و تولید حمایت جدی داشته باشد تا سهم قابل‌توجهی از مشکلات سرمایه‌گذاران در این حوزه را برطرف کند.

وی با تاکید بر لزوم گردش نقدینگی و هدایت سرمایه به سمت صنایع، این امر را یکی از وظایف سیستم بانکی برشمرد و افزود: پس از برگزاری جلسه‌ای با بخش خصوصی، راهکارهای قانونی همچون کمیته تأمین مالی کشوری و استانی، دبیرخانه کمیسیون هماهنگی استان، ستاد تسهیل و... بررسی شد تا به واحدهایی که در زمینهٔ سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مشکلاتی دارند، کمک‌های لازم انجام شود.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی با بیان این نکته که منابع بانکی در دو حوزه تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: یکی از این منابع در قالب ماده‌ها و تبصره‌های قانونی همچون تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه یا اعتبارات حمایتی از مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و... تقسیم‌بندی و برخی دیگر از منابع صرف بخش صنعت و تولید می‌شود.

وی از اولویت بانک‌ها برای تامین مالی واحدهای تولیدی یا سرمایه در گردش برای ایجاد اشتغال پایدار در میان واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: اولویت بعدی بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است تا در نتیجه آن هزینه تمام‌ شده کالاهای تولیدی پایین آمده و نوسازی دستگاه‌ها در کارخانه‌ها هزینه مصرف انرژی را کاهش دهد.

صفایی نیکو ادامه داد: بخش دیگری از اعتبارات بانکی برای طرح‌هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، هزینه می‌شود تا این واحدها با حمایت بانکی ادامه حیات داشته و به چرخه تولید برسد.

همچنین علی آذری، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: برنامه‌ریزی به‌ منظور شناسایی و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و تولیدی در قوچان در حال انجام است تا موانع تولید احصا شود.

وی برخی از مشکلات واحدهای صنعتی را در سیستم اداری و تامین منابع مالی دانست و گفت: برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید همه باید تلاش کنند و بر همین اساس حضور مدیران استانی و دیدار چهره به چهره با صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران می‌تواند موانع کارخانه‌ها را برطرف کرده و آن‌ را به مسیر تولید بازگرداند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha