• دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99082618128
  • خبرنگار : 50204

تاکید معاون استاندار مرکزی بر تسریع در راه اندازی گرمخانه اراک

تاکید معاون استاندار مرکزی بر تسریع در راه اندازی گرمخانه اراک

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بر تسریع در راه اندازی گرمخانه اراک تاکید کرد.

بهروز اکرمی روز دوشنبه ۲۶ آبان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: در خصوص مکانی که شهرداری برای گرمخانه اراک مشخص کرده و در حال حاضر بلااستفاده است، از امروز دستگاه های مربوطه از جمله شهرداری و بهزیستی باید اقدامات لازم جهت راه اندازی این مرکز را انجام دهند. این گرمخانه ۱۵ تخت برای مردان و ۱۳ تخت برای زنان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: راه اندازی گرمخانه اراک برای بی‌خانمان‌ها نیاز به مصوبه ندارد و بحث‌های بهداشتی و مراقبت‌های کرونایی نیز در آن با کمک دستگاه‌های مربوطه باید مورد توجه قرار گیرد. اموری که به راحتی امکان ارائه خدمات دارد را نباید خیلی سخت و پیچیده نشان داد.

وی اضافه کرد: ضوابط تبصره 2 ماده 16 تعریف شده اما در عمل اقدام سازنده‌ای صورت نمی‌گیرد که این مهم نیز نیازمند توجه ویژه است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت: جمع آوری معتادین به صورت محله محور در شهرستان اراک انجام خواهد شد. در ابتدا ظرف چند روز مراجع انتظامی هر محله موظف به شناسایی معتادین متجاهر، پاتوق ها و سایر مراکزی هستند که معتادان در آن اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند.

احمد ملک حسینی افزود: پس از شناسایی در یک روز مشخص جمع اوری و ساماندهی این معتادان انجام خواهد شد، این طرح ابتدا به صورت پایلوت در اراک و  سپس در سایر شهرستان ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه فصل سرما آغاز شده ‌به منظور کمک به برخی در راه مانده‌ها و افراد بی خانمان، حتی اگر معتاد نباشند، مقرر شد به سرعت با هماهنگی دستگاه های مربوطه گرمخانه شهرداری اراک راه اندازی شود.

ملک حسینی اضافه کرد: افزایش مراکز تبصره ۲ نیز با همکاری بهزیستی در سطح استان انجام خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: در ۶ ماهه سال جاری، 5.5 تن مواد مخدر کشف شده که نشان از افزایش ۲۰ درصدی کشف دارد همچنین تعداد دستگیری ها نیز سه هزار و ۵۰۴ نفر با افزایش ۱۰ درصدی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از مجموع ۲۸ مرکز اقامت معتادان در استان، ۱۸ مرکز در اراک و مابقی در سایر شهرستان ها هستند و خدمات خودمعرف را ارائه می‌دهند.

زهرا امینی افزود: در حال حاضر از ۱۸ مرکز اقامتی شهرستان اراک پنج مرکز به دلیل شرایط کرونایی تعطیل است و ارائه خدمت نمی‌کند.

وی ادامه داد: اعتباراتی که برای شورای هماهنگی در بحث معتادان ماده ۱۶ و تبصره ۲ و واحد غربالگری در سال جاری در نظر گرفته شده، کمتر از یک سوم اعتبارات سال قبل است و پاسخگوی نیازها نیست‌. اعتبارات سال گذشته ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اعتبار امسال چهار میلیارد ریال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha