• دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99090301988
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی اصولگرا:

از پتانسیل بسیج برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور استفاده شود

از پتانسیل بسیج برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور استفاده شود

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: معتقدم ظرفیت بسیج برای شناسایی و جهت دهی به نیروهای مخلص و متخصص برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور بسیار بالا است، اما متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده است.

مهدی شاکران در گفت و گو با ایسنا در خصوص هفته بسیج و مهم‌ترین دستاوردهای این نهاد مردمی، اظهار کرد: شاید بتوان گفت از جمله بزرگترین ابتکارات امام خمینی(ره) فرمان تاسیس بسیج مستضعفان بود. این نهاد مردمی توانایی و ظرفیت خودش را در تمام برهه های حساس کشور تا الان نشان داده است، در جنگ تحمیلی خوش درخشید و هم اکنون در مقابله با کرونا نیز نقش اساسی دارد.

وی افزود: بسیج ابتکار هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب برای مشارکت مستقیم مردم در حاکمیت، حفاظت و صیانت از کشور بود. ایجاد حس مسئولیت عمومی و تشکیل لشکری از افراد مخلص و دلسوز از بدنه خالص جامعه که بدون چشم داشت حاضر است در راستای مصالح کشور و ملت ایران هماهنگ شود از اهداف تشکیل بسیج بود.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با بیان اینکه نخ تسبیح این هماهنگی ولایت است، گفت: بسیجی با فرمان ولی امر خود همواره آماده و حاضر برای مشارکت در عرصه های گوناگون است. فرقی ندارد در جنگ باشد، مانور فرهنگی باشد، حفظ امنیت باشد یا سیل و زلزله و کار جهادی و مبارزه با کرونا باشد. در طول این ۴۰ سال در تمام این برهه ها نقش بسیج چشمگیر و غیر قابل انکار است.

شاکران به وظایفی که بسیج می تواند در آینده بر عهده بگیرد اشاره و تصریح کرد: به نظر بنده مهمترین وظیفه بسیج در آینده، ایجاد روحیه امید و اتحاد در ملت و تقویت هرچه بیشتر خود برای نقش آفرینی در تمام عرصه هاست. بسیج ظرفیت بزرگی دارد و باید در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی بازوی قدرتمند حاکمیت باشد. شناسایی ظرفیت های درونی، هماهنگ کردن و ایجاد شبکه بین نخبگان بسیجی، ایجاد زمینه و بستر برای فعال شدن ظرفیت های بسیج در عرصه تولید و اقتصاد برای تحقق جهش تولید، ایجاد ابتکارات متنوع فرهنگی و اجتماعی می تواند عرصه های نقش آفرینی بسیج باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: معتقدم ظرفیت بسیج برای شناسایی و جهت دهی به نیروهای مخلص و متخصص برای تربیت کادرهای مدیریتی آینده کشور بسیار بالا است، اما متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده است. امروز به طور جدی مشکل کادرسازی برای آینده انقلاب و کشور داریم که بسیج با توجه به فضای شکل گیری و توانایی جذب نیروهای مومن، می تواند این خلا را پر کند.

وی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی درستی انجام شود تا تمام افرادی که دل در گرو پیشرفت کشور و انقلاب دارند، جذب شوند تا با سرمایه گذاری درست روی آن ها کادرهای مدیریتی آینده کشور تربیت شوند. یکی از لازمه های تشکیل دولت جوان حزب الهی همین است و این رویکرد اجازه نخواهد داد که انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha