• پنجشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99090604892
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

کرونایی‌ها نمی‌توانند از ناوگان عمومی برون شهری استفاده کنند

کرونایی‌ها نمی‌توانند از ناوگان عمومی برون شهری استفاده کنند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: با ورود اطلاعات کد ملی مسافر و ارتباط نرم‌افزاری موجود با پایگاه داده وزارت بهداشت، وضعیت ابتلا مسافر به کرونا بررسی و از صدور بلیت برای مسافرین مبتلا به کرونا خودداری می‌شود.

اسد الله جلال زاده، امروز پنج شنبه 6 آذر به خبرنگاران گفت: در راستای اجرای بند 7 مصوبات جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر عدم جابجایی متقاضیان سفر دارای تست کرونا مثبت با ناوگان عمومی برون شهری، نسبت به برقراری ارتباط نرم افزاری سامانه صدور بلیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان با گذرگاه خدمات الکترونیکی (سروا) پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام شده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در این طرح با ورود اطلاعات کد ملی مسافر و ارتباط نرم‌افزاری موجود با پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت ابتلا مسافر به کرونا بررسی و از صدور بلیت برای مسافرین مبتلا به کوید 19 خودداری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به امکان بررسی وضعیت ابتلا به ویروس کرونا از طریق وب سایت www.safarvip.com  اشاره کرد و افزود: از طریق این وب سایت بررسی وضعیت مسافرینی که در طول مسیر به وسیله نقلیه سوار می‌شوند نیز فراهم شده است.

وی ادامه داد: این طرح همزمان با شروع محدودیت‌ها در کشور در استان اجرایی شده و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

جلال زاده از مسافرین خواست به منظور جلوگیری از سرگردانی در پایانه‌های مسافری، قبل از سفر نسبت به بررسی وضعیت ابتلا به ویروس از طریق وب سایت مذکور اقدام کردند.

وی یادآور شد: در صورت مشاهده تخلف و یا دریافت گزارش مبنی بر عدم رعایت استعلام وضعیت ابتلا مسافرین مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ارجاع و مجوز فعالیت شرکت، مؤسسه حمل و نقل و یا راننده متخلف بمدت یک سال لغو خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به وضعیت جابجایی مسافرین با ناوگان عمومی برون شهری اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح محدودیت تردد تا تاریخ 4 آذرماه تعداد 5520 نفر به استان وارد و 4116 نفر از استان خارج و 9217 نفر داخل استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 20 درصد، 57 درصد و 18 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha