• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۲۳:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99091713564
  • خبرنگار : 50187

شهردار کرمان:

نمی‌توانیم بدون استفاده از ابزار قهری در مقابله با حاشیه‌نشینی به نتیجه مطلوب برسیم

نمی‌توانیم بدون استفاده از ابزار قهری در مقابله با حاشیه‌نشینی به نتیجه مطلوب برسیم

ایسنا/کرمان شهردار کرمان گفت: نمی توانیم بدون استفاده از ابزار قهری در مقابله با حاشیه نشینی به نتیجه مطلوب برسیم و باید ساماندهی و ابزار قهری به صورت موازی پیش برود و کسانی که تصرف غیرقانونی دارند، باید بدانند که قانون وجود دارد و برخورد می کند.

"سیدمهران عالم زاده" شامگاه دوشنبه ۱۷ آذرماه در جمع خبرنگاران درباره معضل حاشیه نشینی اظهار کرد: حاشیه شینی تاریخ دارد و مناطقی در حاشیه کرمان بوده که امروز جزو بافت شهری هستند و در طول تاریخ شهرسازی نشان دادیم با حاشیه نشینی مسامحه کریم و مردم و زمین خواران این را یاد گرفته اند که می توانند به این مسئله فائق آمده و جزو محدوده شهری محسوب شوند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با حاشیه نشینی مسئله سخت است زیرا باید با تاریخ حاشیه نشینی مقابله کنیم، افزود: در زمینه بازدارندگی در این موضوع می بینیم ظرفیت و توان مقابله را نداریم.

عالم زاده تصریح کرد: شهرداری کرمان بیش از ۴۰۰ حکم قلع و قمع دارد و به دلایل اجتماعی نمی توانیم این احکام را اجرا کنیم و متاسفانه عده ای از مردم در دام زمین خواران گرفتار و در حاشیه شهر ساکن می شوند.

شهردار کرمان بیان کرد: تا به نقطه ای نرسیم که بتوانیم با ابزار قهری مانع این کار شویم، این پروسه بیمارگونه تداوم خواهد داشت و ضرورت برخورد جدی با این پدیده وجود دارد و کسانی که وارد این مضوع می شوند باید تبعات قانونی را بدانند.

وی اظهار کرد: در راستای ساماندهی و مقابله با حاشیه نشینی در مواردی که مردم در خانه ها زندگی می کنند، دولت باید سرپناهی برایشان در نظر بگیرد و در مواردی که اراضی دیوار شده و آثار تصرف وجود دارد و می شود قلع و قمع کرد، باید قوه قضائیه و نیروی انتظامی همکاری کند.

عالم زاده بیان کرد: ما پای کار هستیم و هر کدام از مراجع تشخیص بدهند فضای لازم برای اجرای این موارد وجود دارد شهرداری به عنوان اولین نهاد باید پای کار باشد و انجام بدهد و حتما پشتوانه قضائی و نیروی انتظامی را نیاز داریم.

شهردار کرمان اظهار کرد: نمی توانیم بدون استفاده از ابزار قهری در مقابله با حاشیه نشینی به نتیجه مطلوب برسیم و باید ساماندهی و ابزار قهری به صورت موازی پیش برود و کسانی که تصرف غیرقانونی دارند، باید بدانند که قانون وجود دارد و برخورد می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha