• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99102014435
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

ترانزیت ۸۸ هزار تنی کالا از مرزهای آستارا و انزلی

ترانزیت ۸۸ هزار تنی کالا از مرزهای آستارا و انزلی

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۰۹ هزار و ۱۵۹ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت واردات و صادرات استان، اظهار کرد: طی ۹ ماه گذشته ۱۰۹ هزار و ۱۵۹ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نخود، انواع تخته و موز از جمله کالاهای بود که در این مدت از مرز آستارا وارد استان شده است، تصریح کرد: ۵۸۵ هزار و ۳۸ تن کالا در این مدت از مرز آستارا به دیگر کشورها صادر شده است که رشد ۲۶ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: میوه و تره بار، انواع کاشی و خرما از اهم کالاهای بود که از مرز آستارا در این مدت صادر شده است.

مرادی، همچنین به عملکرد ترانزیت اشاره و عنوان کرد: ۸۸ هزار و ۲۵۲ تن کالا در ۹ ماهه امسال از استان ترانزیت شده که از این مجموع ۵۸ هزار و ۲۱۳ تن کالا از مرز آستارا و ۳۰ هزار و ۳۹ تن کالا از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی به عمده کالاهای ترانزیتی در این مدت اشاره و خاطرنشان کرد: ۵۸ هزار و ۶۷۳ تن کالا از مرزهای استان وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته و نخود و آرد عمده ترانزیت ورودی در این مدت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، به ترانزیت خروجی استان در این مدت اشاره کرد و گفت: ۲۹ هزار و ۵۷۹ تن کالا در این مدت از مرز آستارا از استان خارج شده است که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشت.

وی چای و برنج را بیشترین ترانزیت خروجی از استان دانست و افزود: در مدت مذکور ۳۱ هزار و ۹۳۴ دستگاه کامیون وارد مرز آستارا و ۳۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه کامیون از مرز گیلان خارج شده است.

مرادی به ورود و خروج وسیله نقلیه مسافری و تردد مسافر اشاره کرد و یادآور شد: ۳۶ هزار و ۳۸۶ نفر مسافر با میانگین روزانه ۱۳۲ مسافر وارد مرز آستارا شده است. در این مدت ۳۴ هزار و ۸۱۱ نفر با میانگین روزانه ۱۲۶ نفر از مرز آستارا خارج شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha