• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99102115472
  • منبع : نمایندگی اردبیل

نماینده مردم خلخال در مجلس:

استخدام نیروهای بومی در اولویت دستگاه‌ها و آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

استخدام نیروهای بومی در اولویت دستگاه‌ها و آموزش و پرورش قرار می‌گیرد

ایسنا/اردبیل نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: استخدام نیروهای بومی در اولویت دستگاه‌ها و مجموعه آموزش و پرورش قرار گرفته و به هیچ وجه اجازه تغییر رویه در این حوزه را نخواهیم داد.

میرغنی نظری 21 دی ماه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان خلخال اظهار کرد: اشتغال جوانان منطقه هدف‌گذاری اصلی ما در مجلس و همچنین توجه جدی دولت است که ما با کمک شرکت‌های سرمایه‌گذار نظیر ایدرو، ایمیدرو، بنیاد مستضعفان و شستا تلاش می‌کنیم تا زمینه تحول اقتصادی در منطقه و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان را فراهم کنیم.


وی به پایین بودن آمار استخدام دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا با جذب سرمایه‌گذاران کارخانه‌هایی نظیر سیمان سفید خلخال را راه‌اندازی کنیم تا از این طریق فرصت اشتغال برای جوانان منطقه به شکل پایدار فراهم آید.


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضرورت پرداخت تسهیلات وام اشتغال روستایی را برای صنایع دستی، فرشبافی و همچنین صنایع تبدیلی و تکمیلی ضروری دانست و تصریح کرد: باید در کنار کوچک‌سازی دولت، به توانمندسازی اشتغال جوانان در حوزه‌های غیردولتی همتی جدی داشته باشیم تا روند کار اداری تقویت شده و تسهیل فرآیندها را شاهد باشیم.


نظری افزود: در حال حاضر دولت بیش از پنج میلیون کارمند دارد که قطعا با کوچک‌سازی مجموعه دولت، سعی بر کاهش جذب نیروها در دستگاه‌های اجرایی است ولی در کنار آن با حمایت از سرمایه‌گذاران تلاش بر ایجاد فرصت‌های اشتغال در بخش‌های غیردولتی است.


وی شاه‌بیت فعالیت‌ها و پیگیری‌های خود را ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان منطقه و بومی‌گزینی اعلام کرد و ادامه داد: استخدام نیروهای بومی توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید در اولویت قرار گیرد و هیچ کس حق ندارد غیر از نیروهای بومی، نسبت به جذب نیروها از سایر مناطق اقدام کند.
نظری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش موظف شده تا جذب نیروهای حق‌التدریس را از نیروهای بومی خلخال و کوثر انجام دهد و ضرورت دارد در این زمینه مراقبت‌های بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تکمیل پایاب سد کوثر با فاینانس بانک سپه و کشاورزی


نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی به ضرورت تکمیل سد کوثر با فاینانس داخلی اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی و همچنین بانک سپه هر کدام 23 میلیارد تومان برای پایاب سد کوثر سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا کشاورزان منطقه از فواید آن استفاده کنند.


وی بیان کرد:‌ از 420 هزار میلیارد تومان فاینانس داخلی‌، قرار است بانک کشاورزی و سپه نسبت به تأمین اعتبار پروژه پایاب سد کوثر اقداماتی را انجام دهند به طوریکه احداث تونل سد به طول 800 متر شروع شده است.


نظری ضرورت تکمیل سدهای معیشتی را در منطقه با استفاده از فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد و افزود: قرار شده وزارت جهاد 220 میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد درآمد کسب کند تا 10 سد بزرگ مناطق جنوب استان تکمیل و راه‌اندازی شود.


وی خاطر نشان کرد: در کنار سدهای معیشتی، چند سد مهم در شمال استان در مرحله تکمیل است که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد بهره‌برداری از آنها باشیم.
نظری از اخذ 10 میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی شهری در خلخال و کوثر اشاره کرد و ادامه داد: در کنار ساماندهی ورودی شهر و بازار تاریخی، تکمیل امامزاده سید دانیال و فاضلاب شهر از اولویت‌های جدی در این حوزه است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha