• یکشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 99102820769
  • خبرنگار : 50224

شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۲۵ نفر رسید

شمار جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۲۵ نفر رسید

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در استان به ۴۲۵ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داد.

پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۱۱۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۵ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۵ بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

 وی اظهار کرد: امروز نیز جواب ۲۹۰ نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که ۲۶ درصد موارد، مثبت گزارش شد و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، بویراحمد و گچساران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به وضعیت نزولی کرونا در استان، ولی نگران ورود به خیز دیگری هستیم.

وی از عادی انگاری مردم، صنوف و ادارات دولتی، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط بسیاری از مردم و صنوف، افزایش تعداد تجمعات و تعداد شرکت کنندگان در تجمعات، افزایش مسافرت ها بخصوص به مناطق گرمسیری استان، تقسیم اقلام ضروری مردم در تعداد کمی از مغازه ها، پنهانکاری بعضی از افراد مشکوک به بیماری و عدم مراجعه به مراکز  بهداشتی درمانی، عدم استقبال خانواده بیماران و افراد در معرض تماس با بیماران کرونایی جهت انجام تست رایگان و خروج بعضی از بیماران قرنطینه ای از مراکز قرنطینه( خانه شخصی) و آلوده کردن عده ای از افراد بی گناه از جمله دلایل خیز دوباره کرونا نام برد.
 
وی بیان کرد: احتمال وارد شدن به خیز کرونا در بهمن ماه بسیار زیاد است که نتیجه آن افزایش مرگ و میر در مقیاس وسیع و طولانی بودن زمان خیز و در نتیجه آثار اجتماعی، اقتصادی، روانی و ... برای مردم استان خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یزدان‌پناه گفت: با توجه به اینکه در شرایط کنونی واکسن و داروی موثر ضد کرونا وجود ندارد لذا استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از هر نوع تجمعی، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی، عدم حضور در مکان های شلوغ، بسته و پر خطر از توصیه های همیشگی ما برای مقابله با ویروس کرونا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha