• پنجشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99110201366
  • منبع : نمایندگی ایلام

دومین استارتاپ ویکند مددجویان امداد ایلام برگزار شد

دومین استارتاپ ویکند مددجویان امداد ایلام برگزار شد

ایسنا/ایلام مدیرکل کمیته امداد امام خمینی«ره» استان ایلام گفت: ایجاد کار و شغل بر اساس ایده های نوین و امروزی از مهم ترین برنامه ها و اهداف این نهاد در راستای توانمندسازی خانواده های مددجویان است.

"قنبر موسی نژاد" در مراسم آغاز به کار دومین استارت آپ ویکند مددجویان کارآفرین کمیته امداد استان که به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس و با حضور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام  و مدیر پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار کرد: ورود کمیته امداد به عرصه های نوین اشتغال زایی برای مددجویان جویای کار بخاطر تجربه و توانایی های این نهاد و همچنین بخاطر استعدادهای شناسایی شده مددجویان در عرصه کار آفرینی صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: کمیته امداد برای عملیاتی کردن چنین برنامه ها و پروژهایی از توان نخبگان، تحصیل کرده هاو مخاطبین دارای استعداد کمیته امداد و همچنین برخی دستگاههای اجرایی استان و نیز شرکت های فناوری  و شتاب دهنده های موفق استان بهره گیری خواهد کرد.
مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با عنوان اینکه هدف این نهاد از برگزاری رویدادهای علمی و کارآفرینی و دومین استارپ آپ ویکند شناسایی استعدادهای کارآفرینی نخبگان مورد حمایت کمیته امداد است تصریح کرد: در این زمینه از صاحبان ایده های نوین و امروزی در زمینه اشتغال حمایت خواهد کرد .
موسی نژاد با ادامه داد:  در این رویداد، تعداد ۸ تیم از ۵ شهرستان استان حضور داشته و به صورت مجازی با هم رقابت خواهند کرد و هدف این است که الگوی جدیدی را در زمینه کارآفرینی در استان و کشور ایجاد و توسعه داده و کمیته امداد استان ایلام به همین منظور قصد دارد درآینده میزبان استانهای غرب کشور باشد.
وی گفت: هم اکنون رویکرد اشتغال زایی کمیته امداد نه تنها در کشور موفقیت های بزرگی کسب کرده است بلکه این مهم هم اکنون برند جهانی و بین المللی هم پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه به فعالیتهای کمیته امداد در عرصه تولید فرش دستباف اشاره کرد و گفت: فرش بافی کمیته امداد چند سالی است که شهرت جهانی پیدا کرده است و تحت عنوان الگوی احسان در سازمان علمی ، فرهنگی یونسکو در سازمان ملل متحد به عنوان یک الگوی کارآفرینی موفق و جهانی به ثبت رسیده است. 
بیرامی، مدیرکل  ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام نیز در این رویداد مجازی  گفت: این اداره کل همواره تلاش کرده است که نقش تسهیل گری  در برگزاری رویدادهای علمی را ایفا کرده و همواره از  صاحبان ایده و فارغ التحصیلان دانشگاهی حمایت کرده است.
وی  با بیان  اینکه کمیته امداد از دستگاههایی است که در عرصه های نوین اشتغال زایی به خوبی ورود کرده است، گفت: اداره کل  ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  این آمادگی را دارد که با کمیته امداد در این زمینه همکاری و در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به متقاضیان این عرصه نیز همکاری نماید.
دکتر طاهرپور، رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام نیز در سخنانی با عنوان اینکه کمیته امداد از پیش قراولان ورود به عرصه های نوین کارآفرینی است گفت: یقین دارم که در بین خانواده های مددجو بسیاری از دانش آموختگان هستند که توانایی ورود به عرصه کارآفرینی نوین و اقتصاد دیجیتالی را دارند و در سالهای گذشته نیز ما شاهد حضور خوب مددجویان کارآفرین در این عرصه بوده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha