• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99110502728
  • خبرنگار : 50194

اجرایی شدن طرح ملی استفاده خودنویس در سیستم آموزش ایران

اجرایی شدن طرح ملی استفاده خودنویس در سیستم آموزش ایران

ایسنا/مازندران طرح ملی استفاده خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در سیستم آموزش ایران اجرایی شد.

طرح ملی استفاده خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در سیستم آموزش ایران با حضور حسینی، مدیرکل دفتر پیش دبستانی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش (به صورت ویدئوکنفرانس )، منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، مهدوی رئیس دفتر پیش دبستانی و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، نصری مدیرآموزش و پرورش شهرستان محمودآباد، بخشدار مرکزی شهرستان محمودآباد،براری معاون آموزشی، روحی معاون پشتیبانی ودیگر کارشناسان ، به همراه دهیار وشورای روستای خشت سردر مدرسه شهید چمران روستای خشت سرمحمودآباد اجرایی شد.
حامد نیک پی ایده پرداز و مجری طرح با بیان اینکه لوازم نوشتاری مورد استفاده دانش آموزان یکی از موارد توجه در حوزه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: این طرح ثابت کرد که دانش آموزان از کلاس سوم ابتدایی باید از خودنویس برای نوشتار استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دلایل متعددی برای اجرای طرح وجود دارد، تصریح کرد: جوهرخودنویس با فشارکمتر نسبت به مداد و چسبندگی بیشترنسبت به خودکاربه کاغذ می چسبد که باعث می شود دانش آموزان هنگام نوشتن خستگی کمتری را احساس کنند و ترغیب می شوند تا زمان بیشتری را به نوشتن اختصاص دهند.
پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش محمودآباد خاطرنشان کرد: با توجه به ساختار نوک خودنویس و نوع جوهر دهی، نوشتن با خودنویس برای دانش آموزان لذت بخش است، بنابرین به دلیل لذت نوشتن با خودنویس دانش آموزان به نوشتار و آموزش علاقمندتر می شوند.
نیک پی ادامه داد: همگانی شدن استفاده از خودنویس در بین افراد جامعه، با توجه به لذت نوشتن با خودنویس، باعث می شود افراد جامعه زمان و مطالب بیشتری را برای نوشتن اختصاص دهند که برای این منظور، افراد کتاب و یا مطالب بیشتری را مطالعه می کنند ، تا حیطه دانستنی های خود را برای نوشتن مطالب بیشتر وسعت ببخشند و استمرار در این مسیر باعث ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه شده که از ارکان پیشرفت فرهنگی یک جامعه محسوب می شود.
این پژوهشگر در ادامه دلایل برتری استفاده ازخودنویس افزود: با توجه به ساختار نوک خودنویس و جریان جوهر، دانش آموزان هنگام نوشتن با خودنویس بایددقت بیشتری را اعمال کنند که باعث بهبود مهارتهای حرکتی و  شکل گیری نظم در ساختار فکری دانش آموزان می شود.
وی با اشاره به تاکید کارشناسان از پیوند دست خط با شخصیت افراد گفت: با توجه به استفاده از خودنویس برای امضای و یا نوشتار مدیریتی، جایگاه و پرستیژ مدیریتی  در ذهن دانش آموزان ایرانی القا می شود.
نیک پی به نقل از استاد واشقانی و سپهری از اساتید به نام خوشنویسی ایران که برای بهتر و زیبا نوشتن، خودنویس خودنمایی می کند،یادآورشد: بنابراین استفاده از خودنویس باعث گسترش زیبانویسی در بین افراد جامعه و حفظ میراث کهن خوشنویسی می شود.
این پژوهشگر ابراز امیدواری کرد که این طرح تا سال ١٤٠٧ مورد استفاده تمامی دانش آموزان سراسر کشور قرار خواهد گرفت.
گفتنی است  حسینی،مدیر کل دفتر پیش دبستانی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این افتتاحیه گفت : طرح استفاده خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در پروژه مدرسه خوانا معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مورد استفاده قرارمی گیرد و از سال بعد در حدود پنج درصد از مدارس کشور اجرایی می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha