• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99110502779
  • خبرنگار : 50180

180 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفت

180 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفت

ایسنا/کرمانشاه معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود 180هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش بیمه رفته است.

 رشید امینی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون 177 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال در نهایت 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه شود. 

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح جهش تولید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای افزایش پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی، گفت: در این طرح  توافق شده تا امسال 173 هزار هکتار از اراضی دیم استان شامل مزارع گندم دیم، جو دیم، حبوبات و گیاهان علوفه ای در قالب طرح جهش تولید زیر پوشش بیمه بروند.

وی ادامه داد: تاکنون بیشترین اراضی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب و سنقروکلیایی زیرپوشش بیمه رفته‌اند.

امینی با اشاره به اینکه امسال تاکنون افزایش دو برابری اراضی کشاورزی بیمه شده استان را در مقایسه با سال گذشته داشته ایم، گفت: سال زراعی گذشته در مجموع 86 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش بیمه رفته بود.

وی در ادامه پرداخت‌های به موقع، پرداخت غرامت حداکثری به کشاورزان خسارت‌دیده را در کنار استانی شدن پرداخت‌ها در افزایش میل کشاورزان به بیمه کردن اراضی کشاورزی اثرگذار دانست.

وی در ادامه با اشاره به پرریسک بودن کار کشاورزی، از کشاورزان خواست تا در فرصت داده شده نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.

امینی اضافه کرد: زارعان تا 15 بهمن ماه فرصت دارند نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند و تمدید این زمان بستگی به عواملی مثل  شرایط جوی، تقاضای مشتریان و... دارد.

امینی اشاره‌ای هم به پرداخت غرامت به کشاورزان استان کرمانشاه در سال گذشته داشت و گفت: سال گذشته در مجموع نزدیک 14 میلیارد تومان غرامت در زیربخش‌های مختلف زراعت، باغبانی، دام، طیور، آبزیان و ... در استان کرمانشاه پرداخت شد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha