• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99110503038
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شناسایی سالانه ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان

شناسایی سالانه ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه سالیانه ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان شناسایی می‌ شوند.

مهدی دلاوری، اظهار کرد: نسبت سالانه بروز سرطان در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۱۳۸ در یکصد هزار نفر جمعیت بوده که کمتر از نسبت بروز سرطان در کشور است و طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه، سالیانه ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در منطقه کاشان شناسایی می‌شوند.

وی افزود: شایع‌ترین سرطان در منطقه کاشان به ترتیب در جمعیت مردان پروستات، معده، کولورکتال، مثانه و مغز و در جمعیت زنان پستان، کولورکتال، تیروئید، خون، معده و مثانه شناسایی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: سالانه حدود ۱۱۰ هزار نفر در کشور به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که ۴۷ درصد زنان و ۵۳ درصد مردان هستند، اما این نسبت در منطقه کاشان به صورت ۵۱ درصد زنان و ۴۹ درصد مردان است.

دلاوری در مورد بیشترین نوع سرطان تأکید کرد: سرطان پستان در زنان ایرانی با ابتلای ۱۲ هزار و ۸۰۲ نفر و برای مردان نیز سرطان معده با ۹ هزار و۷۸۶ مورد ابتلا بیشترین بروز را داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حدود ۴۰ درصد سرطان‌ها با تشخیص زودهنگام قابل پیشگیری و حداقل ۴۰ درصد آن‌ها با تشخیص زود هنگام قابل درمان هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دلاوری افزود: گروه‌های هدف برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان در  زنان ۳۰ تا ۷۰سال، سرطان روده بزرگ شامل زنان و مردان ۵۰ تا  ۷۰ سال و غربالگری دهانه رحم برای زنان ۳۰ تا ۵۹ سال است.

وی تصریح کرد: کنترل عفونت و بیماری‌های واگیر، افزایش جمعیت سالمندی، تغییر سبک زندگی مردم، تشخیص بهتر بیماری و ثبت کامل‌تر اطلاعات بیماران، از مهم‌ترین علت‌های افزایش آمار سرطان در ایران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: همه عوامل مؤثر بر سلامت انسان در اختیار وزارت بهداشت نیست و فقط ٢٥ درصد آن بر عهده این وزارتخانه است و ٧٥ درصد عوامل مؤثر در سلامت را سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها رقم می‌زنند که برای تأمین و ارتقاء سلامت جامعه، مشارکت بین بخشی ضروری است.

دلاوری، از شهروندان خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مربوط به مدیریت بیماری کووید ۱۹ به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کرده و در برنامه غربالگری سرطان شرکت کنند.

اول تا هفتم بهمن‌ماه هفته پویش ملی مبارزه با سرطان از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha