• یکشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99110503308
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

تجربه ۲۳ روز بدون فوتی به دلیل کرونا در ماه دی در ایلام

تجربه ۲۳ روز بدون فوتی به دلیل کرونا در ماه دی در ایلام

ایسنا/ایلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در استان درصد ابتلا در مردان ۶۰درصد شامل ۱۴ هزار و ۵۲۹ نفر و در زنان ۴۰درصد شامل ۱۰ هزار و ۷۴ نفر مورد بوده و درصد فوت در مردان ۵۸درصد شامل ۴۷۹مورد و در زنان ۴۲درصد شامل ۲۸۰مورد بوده است.

دکتر «جمیل صادقی‌فر» در پنجاه و سومین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا ، اظهار کرد: روند بستری و فوتی‌ها در استان ایلام پس از پیک بیماری کرونا در آبانماه، خوشبختانه در ماههای آذر و دی روند نزولی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه  خوشبختانه در دی ماه، استان ایلام بالغ بر ۲۳ روز بدون فوتی را تجربه کرد که جای خرسندی دارد، تصریح کرد: در  بروز هفتگی موارد مثبت استان‌های کشور(بستری و فوت) در هفته چهارم دی  در یک میلیون نفر جمعیت، ایلام در رده پایین ترین استان‌های کشور قرار دارد و همچنین استان ایلام در زمینه بروز بستری‌ها در صد هزار نفر جمعیت، در میان های بالای رده بندی استان های کشور طبق جدول‌بندی‌های مربوطه قرار گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: بعد از پیک بیماری در آبان در ماه دی  شرایط در استان بهتر شده و جز شهرستانهای دره‌شهر و آبدانان، تمام شهرستانهای استان دارای وضعیت آبی قرار دارند.

صادقی فر تصریح کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد ۲۴ هزار و ۶۱۷ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد۶۵۹نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد۲۶بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۰ مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره وضعیت ابتلای افراد در استان برحسب جنس، تصریح کرد: درصد ابتلا در مردان ۶۰درصد شامل ۱۴۵۲۹مورد و در زنان ۴۰درصد شامل ۱۰۰۷۴مورد بوده و درصد فوت در مردان ۵۸درصد شامل ۴۷۹مورد و در زنان ۴۲درصد شامل ۲۸۰مورد بوده است.

صادقی فر تصریح کرد: ۲۳ درصد بیماران کرونایی و ۷۷ درصد از متوفیان این بیماری، دارای بیماری‌ زمینه‌ای بوده‌اند.

وی وضعیت میانگین سنی مبتلایان را ۴۰ و میانگین سنی متوفیان را ۵۸ سال اعلام و تصریح کرد: میزان بروز بیماری در ۱۰هزار نفر جمعیت، شهرستانهای ایلام با ۵۳۰ و ایوان با ۵۱۰نفر و بدره با ۴۶۸رده های اول تا سوم را دارند و میانگین کل استان نیز رقم ۴۲۹در ده هزار نفر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha