• یکشنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99120301745
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رییس کمیته تغییر اقلیم دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد؛

ضرورت ارتباط بین جامعه نخبگان و دست اندرکاران تصمیم‌ساز کشور

ضرورت ارتباط بین جامعه نخبگان و دست اندرکاران تصمیم‌ساز کشور

ایسنا/اصفهان رییس کمیته تغییر اقلیم دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جامعه دانشگاهی باید در فاز مطالعاتی به دست اندرکاران تصمیم‌ساز کشور کمک کند تا بتوانیم یک ارتباط نزدیک بین جامعه نخبگان و تصمیم ساز کشور ایجاد کنیم.

علیرضا واعظی، امروز (یکشنبه- سوم اسفند) در نشست اقلیم‌شناسی و تغییرات اقلیمی که با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که اولین جلسه رسمی کمیته تغییر اقلیم در فضای علمی در اصفهان تشکیل می‌شود و باید این فضا را به فال نیک بگیریم که جامعه نخبگان اصفهان در مدیریت مباحث علمی و زیست محیطی دغدغه مند در صحنه حاضر می شوند.

وی افزود: برای اینکه اهمیت موضوع تغییر اقلیم بهتر درک شود، در بسیاری از تحلیل‌های جهانی بحث تغییر اقلیم و اقدامات بین‌المللی در صدر این مخاطرات قرار دارد و در کشور باید به سرعت به این سمت برویم که دچار عقب‌ماندگی نشویم.

به گزارش ایسنا، رییس کمیته تغییر اقلیم دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: نقش محیط زیست در آینده جهان نقشی بی‌بدیل و ممتاز شده و در آینده بحث انرژی‌های پاک در دنیا بیشتر مطرح می‌شود و کشورهایی که دچار عقب‌ماندگی شوند در آینده دچار رنج خواهند شد. اصفهان به دلیل پیچیدگی‌های اقلیمی و بارش میانگین ۱۰۰ میلی‌متر در سال با تغییرات اقلیمی مواجه است و هر قسمت از این اقلیم در آینده دچار مشکلاتی خواهد شد.

واعظی گفت: جامعه دانشگاهی باید در فاز مطالعاتی به دست اندرکاران تصمیم‌ساز کشور کمک کند تا بتوانیم یک ارتباط نزدیک بین جامعه نخبگان و تصمیم ساز کشور ایجاد کنیم. پستی و بلندی‌های جغرافیایی سبب می‌شود که اقلیم‌های متفاوت را در کشور شاهد باشیم که به عنوان یک نعمت خدادادی می‌توان به آن نگاه کرد، اما باید مراقب باشیم که در آینده به دلیل همین تغییرات اقلیمی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد که اگر به موقع به آن بپردازیم این چالش‌ها به فرصت تبدیل می‌شود.

وی افزود: بنابراین جامعه دانشگاهی کشور باید بیشتر از گذشته کمک حال نظام تصمیم ساز کشور باشد که یکی از دلایل تشکیل این جلسه هم همین است که با برگزاری این جلسات به موقع به مسئولان کشور نکات لازم را گوشزد کنیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha