• دوشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: alborz-11773

گفت وگوی اختصاصی ایسنا با محمد کریمی؛

اول دوبنده تیم ملی بعد مدال المپیک

اول دوبنده تیم ملی بعد مدال المپیک

با وجود کمی امکانات و فراهم نبودن بستر مناسب، بیشتر ورزشکاران البرزی به صورتی خودجوش و به واسطه استعداد ذاتی که دارند رشد کرده و در مسیر قهرمانی قرار می‌گیرند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، یکی از این استعدادها که در کشتی فرنگی کشور برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده محمد کریمی نام دارد. جوانی که پا در جای برادران کشتی گیر خود، صمد، علی و مرحوم احد گذاشته و برای کسب مدال جهانی و المپیک تلاش می‌کند. با او درباره تیم ملی، کسب مدال جهانی و المپیک گفت وگویی انجام داده‌ایم که می‌خوانیم.
جا پای احد گذاشتم
متولد 69 و ساکن کرج هستم، به واسطه حضور صمد، علی و مرحوم احد در کشتی به این رشته علاقمند شدم و از کودکی با آنها به باشگاه می‌رفتم، احد یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی کشور بود که متاسفانه بر اثر یک صانحه از دست رفت. تلاش می‌کنم با مدال‌هایی که کسب می‌کنم جواب محبت‌های خانواده و دوستانم را بدهم تا روح برادرم نیز از این موضوع خوشحال شود.از سال 86 زیر نظر  شهرام خسروی و جوادی کشتی را آغاز کردم. با وجود استعداد ذاتی که در کشتی داشتم خیلی زود پله‌های ترقی طی کردم، در اولین رقابتهایی که پا به تشک کشتی گذاشتم موفق شدم مدال طلای جوانان کشور را در سال 88 به دست آورم که این باعث شد به صورت حرفه‌ای این رشته را ادامه دهم و برای موفقیت‌های بعدی تلاش کنم.
کشتی را جدی نمی‌گرفتم
تقریبا بلافاصله بعد از شروع کشتی به تیم ملی نوجوانان راه پیدا کردم، سال 87 به تیم ملی دعوت شدم و این آغازی شد برای جدی گرفتن این رشته ورزشی، تا قبل از این به صورت تفریحی به کشتی نگاه می‌کردم اما بعد از آن نگاهم به این ورزش تغییر کرد و برای کسب موفقیت برنامه‌ریزی کردم.
شروع خوب درکشتی
برای اولین بار در سال 89 در رقابتهای قهرمانی کشور بزرگسالان شرکت کردم، رقابت‌های سخت با بهترین کشتی گیران ایران، کسب مقام پنجمی در اولین حضور عملکرد خوبی بود که من را به بهتر شدن امیدوار کرد. بعد از آن مسابقات به این نتیجه رسیدیم موفقیت چندان دور از تصور نیست و با کمی تلاش بیشتر می‌توانم به این مهم دست یابم.
کشتی برنامه‌ریزی بهتری می‌خواهد
استان البرز با وجود نبود امکانات و حمایت‌ها، استعدادهای بسیار خوبی در کشتی به خصوص کشتی فرنگی دارد، بیشتر ‌این ورزشکاران بدون پشتوانه و به تنهایی در این رشته تلاش کرده‌اند و امروز دارای جایگاه هستند، امثال من در کشتی البرز تعداد زیادی هستند که امیدورام با حمیات‌های بیشتر اداره کل ورزش و جوانان و هیات کشتی البرز و ایجاد بستر مناسب به موفقیت برسند.
حضور در تیم ملی
 دومین دوره‌ای که در رقابتهای قهرمانی کشور حضور پیدا کردم سال 92 بود، به قدری آماده بودم که همه حریفانم را شکست دادم و با اقتدار قهرمان کشور شدم، بسیار به موفقیت امیدوارتر شدم و با انگیزه‌ای وصف‌نشدنی برای فتح قله‌های بیشتر تلاش کردم.کم کم جایگاه خودم در کشتی فرنگی را به دست آوردم ، بعد از حضور در رقابتهای قهرمانی کشور بزرگسالان در سال 92 که به قهرمانی منجر شد و همچنین کسب مدال نقره قهرمانی کشور در سال 93 ، نگاه‌ها به من تغییر کرد و همین عاملی شد به تیم ملی بزرگسالان دعوت شوم.
بنا من را شکوفا کرد
محمد بنا برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا من را به تیم ملی دعوت کرد و این آغازی شد برای فتح قله آسیایی، انگیزه زیادی برای موفقیت داشتم اما یک اشتباه ساده من را از رسیدن به مدال باز داشت، به راحتی می‌توانستم حریف قرقیز را شکست دهم، عجله کردن و با پاشنی بدشانسی باعث شد در اولین حضور موفق به کسب مدال طلای آسیا نشوم. این رقابتها می‌توانست مسیر من برای رسیدن به مدال جهانی و المپیک را ساده‌تر کند اما این چنین نشد. نا امید نیستم و با انگیزه‌ای بیشتری در حال تمرین هستم.
دوبنده تیم ملی را می‌خواهم
در حال حاضر جزء دو کشتی‌گیر برتر وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی کشور هستم، خرداد ماه سال جاری رقابتهای انتخابی تیم ملی برکشتی فرنگی گزار می‌شود که برای قرار گرفتن بر سکوی نخست این روزها به شدت تمرین می کنم، مهم‌ترین هدف من ابتدا موفقیت در رقابتهای انتخابی و بعد حضور در تیم ملی و کسب مدال های جهانی و المپیک است.
مدال المپیک می‌خواهم
آرزوی هر ورزشکاری کسب مدال المپیک است ، من هم از این قاعده مستثنی نیستم و برای رسیدن به این مهم تلاش خواهم کرد، اعتقاد دارم تا به امروز به حقم در کشتی نرسیده‌ام و باید با تمرین بیشتر به آرزویم دست پیدا کنم. ابتدا موفقیت در رقابتهای انتخابی و بعد موفقیت در تیم ملی می‌تواند من را به هدفم نزدیک کند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha