• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: ardabil-31713

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

اطلس پرندگان در اردبیل تهیه می‌شود

اطلس پرندگان در اردبیل تهیه می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اطلس پرندگان به همت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تهیه و تدوین می‌شود.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد خداپرست در بازدید از مناطق حفاظتی نیر اظهار کرد: در حال حاضر 257 گونه پرندگان در استان اردبیل شناسایی شده که سعی می‌کنیم از این گونه‌ها که اغلب آنها نیز نادر هستند به نحو شایسته محافظت و صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه 17 گونه مهره‌دار در این استان در معرض انقراض قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با برنامه‌‌ریزی‌های انجام شده سعی بر این است تا جلوی انقراض این گونه‌های مهره‌دار نادر و کمیاب گرفته شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی دقیق در حفظ، شناسایی و صیانت از گونه‌های مختلف حیوانات، پرندگان و آبزیان برنامه‌ریزی درستی را انجام دهد تا نسل‌های آینده از این سرمایه‌ها استفاده کنند.

خداپرست بیان کرد: ما کار را به نحوی پیش بردیم تا با هدف جلوگیری از انقراض گونه بی‌نظیر خرس قهوه‌ای در ارتفاع 3 هزار و 600 متری از سطح دریا در قله سبلان برنامه‌ها و فعالیت‌ها به نحوی انجام شود تا یک شرایط مناسب در این حوزه ایجاد شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: این اداره کل با تهیه اطلس پرندگان تلاش می‌کند تا به نوعی برنامه‌ریزی‌ها را در حفاظت و صیانت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مسیری انجام دهد تا این میراث ارزشمند طبیعی به نسل‌های آینده منتقل شود.

خداپرست نیر را دارای استعداد خوب به عنوان زیستگاه طبیعی برخی گونه‌های نادر جانوری توصیف کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا با ارتقای مدیریت حفاظت محیط زیست در این شهرستان و راه‌اندازی اداره مستقل در این شهرستان فعالیت‌ها و برنامه‌ها به شکل گسترده به انجام برسد.

در این بازدید فرماندار شهرستان نیر ضرورت ایجاد اداره محیط زیست این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: با راه‌اندازی این اداره کارهای حفاظتی از گونه‌های گیاهی و جانوری به شکل مستقل و جامع اجرایی می‌شود.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha