• سه‌شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: birjand-37949

لزوم تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌های خراسان جنوبی

لزوم تامین منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌های خراسان جنوبی

نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها در استان پروژه‌ای برای درآمد پایدار ندارند و همه نگاه آن‌ها به وزارت کشور است تا اعتبارات و حقوق‌ها را تزریق کند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی، شب گذشته 12 آذر در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی سخت کارهای جهادی و تلاش شبانه روزی مورد انتظار رهبری است.

وی با بیان اینکه برای هر شهرداری باید یک پروژه ملی تعریف شود که درآمد پایدار داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی در استان انجام می‌شود اما شهرداران نمی‌توانند پول پروانه خود را بگیرند و تا وقتی شهرداری عوارض را دریافت نکند نمی‌تواند پاسخگوی کارگران خود باشد.

نماینده مردم فردوس، سرایان، بشرویه و طبس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرداری‌ها در استان پروژه‌ای برای درآمد پایدار ندارند و همه نگاه آن‌ها به وزارت کشور است تا اعتبارات و حقوق‌ها را تزریق کند و برخی از شهرداران و کارگران شهرداری حقوق معوق دارند.

تاکید بر استقلال شهرداری ‌ها

محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند نیز در این جلسه اظهار کرد: باید ساختار سازمان شهرداری‌ها اصلاح شود.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها باید به دنبال استقلال باشد و تا وقتی استقلال پیدا نکند به جایی نمی‌رسد، افزود: جلسات شهرداران مراکز استان‌ها با یکدیگر سنخیت ندارد و باید این جلسات براساس منطقه و جمعیت سطح بندی شود.

شهردار بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی با مشکل بی آبی و مهاجرت روبرو است، یادآور شد: مردم هیچ منبع درآمد پایدار در روستاییان ندارند و همه در حاشیه شهر بیرجند جمع شدند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha