• چهارشنبه / ۹ تیر ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-350

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

تصویب ماده 14 لایحه برنامه پنجم توسعه گام بلند توسعه شیراز است

نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون تلفیق  مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب ماده 14 لایحه برنامه پنجم توسعه که امروز در این کمیسیون به تصویب رسید گامی بزرگ در توسعه شیراز به عنوان سومین حرم اهل و بیت (ع) برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه فارس، سید احمدرضا دستغیب (فرزند سید علی اصغر) افزود: این مصوبه یکی از مهم ترین مصوبه های مهم بررسی برنامه پنجم توسعه بود و ما به جهت اینکه آرای نمایندگان سایرشهرها را نیز داشته باشیم ویرایش مختصری را انجام دادیم و ساماندهی امورزائرین و استفاده بهینه از اماکن زیارتی را در کل کشور در نظر گرفتیم که بطور ویژه شهرهای مقدس مشهد،قم وشیراز دو تکلیف خاص برای دولت در نظر گرفتند.

 این عضو کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: بر اساس این مصوبه تدوین سازو کارهای لازم برای ساماندهی امور زائرین و تامین زیرساخت های لازم از طریق حمایت از شهرداری و بخش های غیردولتی و همچنین توسعه امکانات، فعالیت های فرهنگی و خدمات زیارتی و اجرای طرح های زیربنایی مورد نیاز در قالب بودجه های سنواتی به تصویب رسید.

وی گفت: این مصوبه علی رغم پیشنهادات برخی همکاران و مرکز پژوهش و دیوان محاسبات با پیگیری ها و تلاش مستمر و جدی به تصویب رسید.

 دستغیب در بخشی از سخنان خود به سایر مصوبه های کمیسیون تلفیق در بخش فرهنگ اشاره کرد و  اظهار داشت: اگر چه در این کمیسیون که درصدی را برای فعالیت های فرهنگی در نظرگرفته بود از نظر کمیسیون تلفیق به عنوان مواد بودجه ای رد شد در عین حال بخش قبل توجهی از مصوبات نیز در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

این نماینده مردم شیراز ادامه داد: از نکات بسیار مهم دیگر در بررسی این لایحه و تصویب آن تکلیف دولت در تهیه نقشه مهندسی کشور و نظام نامه پیوست فرهنگی بود که از این پس دولت مکلف به تهیه پیوست فرهنگی برای اجرای طرح های مهم و جدید شد.

وی اضافه کرد: بحث دیگر که امروز در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت مربوط به فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد در محلات است که احکام مناسبی در این رابطه به تصویب رسید.

دستغیب گفت: از پیشنهادات دیگر که حائز اهمیت بود بهره مندی اقشار مختلف فرهنگی برای توسعه زیرساخت های فرهنگی از سرانه فرهنگی است که بر اساس آن دولت حداکثر تا 50 درصد هزینه تکمیل مراکز فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی را که دارای پیشرفت حداقل 50 درصد است را بصورت کمک بلاعوض تامین می کند.

وی ادامه داد: البته تبصره ای نیز برای جلوگیری از سواستفاده برخی از سودجویان  درباره  این قانون پیش بینی شد که در کمک های بلاعوض تغییرکاربری امکان پذیر نباشد و اگر هم اتفاقی افتاد و کاربری به هر دلیلی تغییر کرد وجوه دولتی پرداخت شده به قیمت روز از دریافت کنندگان کمک‌ها پس گرفته می شود.

دستغیب افزود: همچنین در بخش رسانه های نوین نیز امروز اعضای کمسیون تلفیق برای توسعه زیرساخت های شبکه نوری به عنوان پشتیبان ارتباطات ماهواره ای و همچنین انتقال سامانه آنالوگ به دیجیتال رای مثبت دادند و در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز عین پیشنهاد دولت در راستای کوچک سازی دولت و حمایت از مراکز تخصصی غیردولتی همانند موزه‌ها،مرمت آثارفرهنگی، تاریخی، نظارت برشرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، حفظ آثار فرهنگی و سنت عشایری و روستایی و حمایت مالی و معنوی از حقوق قانونی مالکیت بناها و آثار و اشیای تاریخی به تصویب رسید.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha