• یکشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۰:۲۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-56807

امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی/ رحیمی: صلح پايدار با شناخت از فرهنگ‌ها شكل مي‌گيرد

امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی/
رحیمی: صلح پايدار با شناخت از فرهنگ‌ها شكل مي‌گيرد

تفاهمنامه همکاری بین استاندار فارس و مدیران شرکت اتریشی پارس سراگ ورد، امضا و مبادله شد.

به گزارش ایسنا منطقه فارس بعدازظهر شنبه بیست و یک اردی بهشت، با حضور استاندار فارس تفاهمنامه تامین سرمایه و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های گردشگری خدماتی و صنعتی استان فارس از قبیل مرمت و نگهداری و بهره‌برداری از اماکن تاریخی استان فارس و مقررات مربوطه احداث سایت بازیافت زباله ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری و توریستی در سطح استان با شرکت اتریشی پارس سراگ ورد امضا و مبادله شد.

استاندار فارس در مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه با شرکت اتریشی با بيان اينكه دوستي بين ملت‌ها هميشه پایدازتر و اثرگذارتر از ديگر ارتباطات به ويژه ازتباطات سياسي است، گفت: صلح پايدار با شناخت از عقايد و فرهنگ‌ها شكل مي‌گيرد.

عنايت‌‌الله رحيمي با اشاره به پيشنيه كهن مشترك همكاري بين دو كشور ايران و اتريش، گفت: بيش از ٧٠٠ سال سابقه تجاري ميان دو كشور موجب شده تا پروژه‌هاي زيادي در امر سرمايه‌گذاري و ساير بخش‌ها با شركاي اتريشي داشته باشيم.

وی با اشاره به مزيت‌هاي فارس به عنوان يك ايران كوچك و بهره‌مندي از تاريخي كهن و مردمي با فرهنگ غني، افزود: وسعت زياد اين استان و جمعيت قريب پنج ميليون نفري آن فارس را به يكي از قطب‌هاي گردشگري ايران و منطقه خاورميانه تبديل كرده است.

استاندار فارس از وجود سه هزار اثر ثبت شده ملي سخن گفت و با اشاره به آثار ثبت شده جهاني فارس و محورهاي تاريخي هخامنشي و ساساني، خاطرنشان کرد: شيراز به عنوان مركز فارس داراي مردمي مهمان نواز و فرهنگ غني است.

رحیمی در بخشي از سخنانش از صنايع دستي به عنوان نشانه‌اي از عمق نوع دوستي و بيان اعتقادات ياد كرد و گفت: از گسترش فعاليت‌ها و سرمايه گذاري در بخش صنايع دستي و گردشگري استقبال كرده و دولت نیز فعاليت سرمايه گذاران خارجي را تضمين مي‌كند.

نماینده شرکت سهامی خاص پارس سراگ ورد نیز با بيان اينكه بسيار خرسنديم كه در يكي از مناطق مهد صنايع دستي و مركز توليد هنر قرار داريم، گفت: مطمئن هستيم با فرهنگ انتقال صنايع دستي و توريسم مي‌توانيم صلح را در دنيا به وجود آوريم.

وی با اشاره به اينكه ايران از نظر صنايع دستي داراي ويژگي هاي خاصي است، تاكيد كرد: بايد فرهنگ و هنر را انتقال داد و دولت ها را مجاب كرد كه به فرهنگ غنی و كهن ملت ها احترام بگذارند.

نماینده شرکت سهامی خاص پارس سراگ ورد سرمایه گذار با بیان اینکه در سايه كارهاي تيمي مي‌توان به نتيجه مطلوب رسيد، گفت: براي انتقال فرهنگ و هنر به كارکردهای قوي نباز داريم، چرا كه به تنهايي نمي‌توان كارهاي بزرگ را انجام داد.

وی با بیان اینکه به دنبال ايجاد شهر جهاني صنايع دستي در وين هستيم، تاکید کرد که  در اين مسير همكاري مشترك و تنكاتنگي با ايران خواهيم داشت.

او همچنین خاطرنشان کرد: مي‌خواهيم شرايطي ايجاد كنيم كه در دنيا در هر خانه حداقل يك صنايع دستي گرانبها وجود داشته باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha