• یکشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-59247

مديركل اوقاف فارس خبر داد:

اجراي طرح سوگواره بصيرت عاشورايي از امروز در فارس

اجراي طرح سوگواره بصيرت عاشورايي از امروز در فارس

مديركل اوقاف و امور خيريه استان فارس از آغاز طرح سوگواره بصیرت عاشورایی از امروز در فارس خبر داد و گفت: این برنامه تا هفتم آبان ادامه خواهد داشت.

به گزارش ايسنا منطقه فارس، حجت‌الاسلام سيد عباس موسوي يكشنبه ١٠ مرداد در يك كنفرانس خبري با بیان اینکه طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هر ساله همزمان با اولین روز محرم آغاز می‌شود و تا پایان صفر ادامه دارد، گفت: این سوگواره امسال در همه بقاع متبركه و حسينيه‌ها اجرا خواهد شد .

وی سياه پوش شدن تمام بقاع متبركه، برگزاري مراسم سخنراني در شب‌هاي محرم در ٤٥٠ بقعه متبركه، اعزام ٢١٥ مبلغ غيربومي و ٥٠٠ مبلغ بومي، برگزاری نشست توجيهي با حضور بيش از ٥٠٠ مبلغ بومي، تجمع لبيك يا حسين در روز 11 شهريور در ٥٠ بقعه ، برگزاری آیین شيرخوارگان حسيني در ٧٠ بقعه متبركه و برگزاری همایش احلي من‌العسل در روز 16 شهريور با همكاري ادارات آموزش و پرورش فارس و در ٤٠ بقعه متبركه را از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف فارس در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد .

مديركل اوقاف و امور خيريه فارس همچنین با بیان اینکه تمهيدات لازم براي برگزاري نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع متبركه اندیشیده شده است، افزود: برگزاری مراسم شام غريبان نیز در ٢٠٠ بقعه متبركه استان پیش‌بینی شده است .

موسوی برگزاري همايش رهروان زينبي ٢١ شهريور در ٥٠ بقعه،  برپايي خيمه معرفت، اجراي طرح شميم حسيني و اطعام نيت واقفان در بقاع متبركه را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و  از تشكيل ستاد اربعين حسيني براي برپايي موكب اربعين در مرز شلمچه خبر داد .

معاون فرهنگي اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس نیز در ادامه این نشست از اجرای طرح شميم حسيني خبر داد و افزود: این طرح برای حمايت از هیئت‌های مذهبی دارای مجوز و كمك به این هیئت‌ها که در اماکن مذهبی و در طول سال به طور مستمر فعال هستند، اجرایی می شود .

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه طرح شمیم حسینی از 10 شهریور در سراسر استان فارس و با همراهی واقفان خيرانديش اجرایی می شود، گفت: این حمایت‌ها برای اطعام عزاداران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۳۰ بقعه متبرکه استان فارس طرح شمیم حسینی اجرا خواهد شد، افزود: در مرحله نخست حواله ارزاق پیش‌بینی شده برای ٥٠٠ هیئت که در اماكن مذهبي مستقر هستند، داده می‌شود .

معاون فرهنگي اداره‌كل اوقاف و امور خيريه فارس با اشاره به اینکه در طول سه دهه محرم برای اولین بار گردشگری بیمه توسط این اداره‌کل اوقاف اجرا می شود، گفت: در فصل گردشگری فارس مبلغینی از قم در مسجد نصیرالملک و حرم علی بن حمزه(ع) مستقر خواهند شد که البته امسال پنج مبلغ مسلط به زبان‌های مختلف خارجی نیز بین آنها حضور دارند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha