• پنجشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۸۹ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: gilan-2238

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان:

باید اقداماتی انجام دهیم تا جایگاه واقعی میرزا کوچک خان برای همه کشور شناسانده شود

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: باید آرامگاه میرزا را به یک مکان مناسب و درشان میرزا و مردم این منطقه تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خزر مهندس رضا علیزاده گفت: 11 آذر روز گرامیداشت مردی از تبار رشادت و غیرت است . شهادت گیله مردی که برای کسب آزادی و استقلال از جان خود گذشت و خوشحالیم که امروز شاهد حضور تمامی تشکل های صنفی بر سر مزار او هستیم.

وی ادامه داد: میرزا نماد استان گیلان است و آرامگاه و خانه او بخشی از این نماد هستند که طرح توسعه آرامگاه وی، یکی از مهم ترین برنامه های در دست اجرای مسوولین استان است.

وی افزود: ما باید اقداماتی انجام دهیم تا جایگاه واقعی میرزا کوچک خان برای همه کشور شناسانده شود و بر این اساس کارگروهی جهت بررسی طرح جامع آرامگاه وی تشکیل شده است تا بتوان این آرامگاه را به یک مکان مناسب و درشان میرزا و مردم این منطقه تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا نیز خود آرامگاه  از نظر ظاهری توسعه داده شده است و تلاش نمودیم تا مصالح این آرامگاه را متناسب با معماری استان گیلان انتخاب نماییم و همچنین زیر بنای آرامگاه را  از 40 متر مربع به 111 متر مربع در حال حاضر تبدیل نمودیم و ارتفاع این آرامگاه را از 8 متر مربع به 45/ 12متر مربع ارتقا داده و تلاش داریم تا حد امکان با ساماندهی قبور، مکانی مناسب و در شان این شهید بزرگوار ایجاد نماییم.

وی خاطرنشان کرد: فضای اطراف این آرامگاه نیاز به ترمیم و بازسازی دارد که یکی از مهمترین اقدامات اولیه کار گروه، ترمیم اسفالت و همچنین ایجاد سنگفرش مناسب برای  بهسازی این مکان است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha