• پنجشنبه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ / ۲۱:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: golestan-34045
  • خبرنگار : 50052

فرماندار مینودشت:

خوداتکایی و اعتماد به نفس امروز کشور، پیش از انقلاب وجود نداشت

خوداتکایی و اعتماد به نفس امروز کشور، پیش از انقلاب وجود نداشت
فرماندار شهرستان مینودشت گفت: اینکه ایران اکنون را با 40 سال پیش مقایسه می کنیم با این نیت که "فقط بخواهیم حرفی زده باشیم" نیست، این قیاس ها حتما براساس معیار هایی منطقی و شفاف است. خود اتکایی و اعتماد به نفسی که اکنون در کشور وجود دارد، قبل از انقلاب وجود نداشت.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، سیدرضا طباطبایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در برهه حساسی قرار گرفته ایم و رسانه ها در مقطع کنونی نقش مهمی دارند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاورد های بسیار زیادی داشته و در حوزه های مختلفی چون علم و فناوری اتفاقات خیلی خوبی افتاده است. توانمندی در حوزه های هسته ای، پزشکی و دفاعی از جمله موفقیت های بزرگی است که کشورمان با اتکا به خود آن ها را به دست آورده است.

طباطبایی با طرح این سوال که آیا واقعا مینودشت همان مینودشت قبل از انقلاب است؟ شهرک صنعتی مینودشت را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در این شهرستان عنوان کرد و افزود: فاز دوم شهرک صنعتی مینودشت سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد. در حوزه ورزش نیز با رایزنی های صورت گرفته، خارج از برنامه بودجه مینودشت 800 میلیون تومان برای زمین چمن استادیوم این شهرستان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، بیمارستان، درمانگاه ها و بیش از 40خانه بهداشت روستایی از دیگر دستاورد های انقلاب اسلامی در شهرستان مینودشت است.

وی بیان کرد: با رایزنی های صورت گرفته سطح کیفی بیمارستان 155 تخت خوابی مینودشت بالاتر رفته که در این باره شش بخش تخصصی به بیمارستان مینودشت اضافه شده است. احداث بخش دیالیز در این بیمارستان هم با همت خیرین در حال پیگیری است.

فرماندار مینودشت خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تسهیلات اختصاص داده شده به این شهرستان در رابطه با اشتغال زایی، پیش بینی کرده ایم از تعدادی که تعهد داده بودیم هم بالاتر برویم.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که مسئولان بر اساس چه مبنایی قبل و بعد از انقلاب را با وجود فاصله ای چهل ساله مقایسه می کنند، اظهار کرد: اینکه ایران اکنون را با 40 سال پیش مقایسه می کنیم با این نیت که "فقط بخواهیم حرفی زده باشیم" نیست، این قیاس ها حتما براساس معیار هایی منطقی و شفاف است.

وی با بیان اینکه اینکه دستاورد ها باید تحلیل شود، افزود: خود اتکایی و اعتماد به نفسی که اکنون در کشور وجود دارد قبل از انقلاب وجود نداشت. قبل از انقلاب نظامی های ما تحت سلطه آمریکا بودند. ما قبل از انقلاب ژاندارم خاورمیانه بودیم و کار ما این بود که از منافع غرب در منطقه محافظت کنیم.

فرماندار مینودشت ادامه داد: قبل از انقلاب دانشگاه یک آرزو بود. در آن زمان یکی از هم دوره ای هایم به دلیل قبول نشدن در دانشگاه از فرط فشار های روانی سکته کرد و درگذشت. اما اینک با اتکا به کارشناسان در حوزه آموزش عالی، جدای از مثبت یا منفی بودن این اتفاق، دیگر ورود به دانشگاه سخت نیست. ساخت و پرتاب ماهواره توسط دانشگاه امیرکبیر یک اتفاق معمولی نیست و این رشد علمی به دلیل همین استقلال و خوداتکایی کشورمان که اینک خودش برای خودش تصمیم می گیرد، است.

طباطبایی در ادامه به اهمیت نقش رسانه ها اشاره کرد و گفت: آنچه که اتفاق افتاده، اتفاق بزرگی است. این دستاورد ها چه در حوزه ملی و چه در حوزه محلی باید گفته شود و این به عهده همه خصوصا رسانه هاست. در این رابطه باید انتقاد هم وجود داشته باشد اما نه به آن صورت که دستاورد ها را تحت شعاع قرار دهیم.

وی در این رابطه با بیان اینکه باید در جامعه نشاط ایجاد کنیم، افزود: جهات مثبت زیاد است و انتظار ما این بوده که در دهه فجر به همین جهات مثبت بیشتر پرداخته شود.

طباطبایی به برنامه های دهه فجر در شهرستان مینودشت اشاره کرد و گفت: بالغ بر 500 برنامه توسط مردم در شهرستان مینودشت برگزار خواهد شد. افتتاح 79 پروژه عمرانی و 110 طرح اشتغال زایی با هزینه صرف شده 60 میلیارد تومان و طی آن اشتغال زایی برای 257 نفر و کلنگ زنی 19 پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر 13 میلیارد تومان از جمله برنامه های مهم در دهه فجر امسال خواهد بود.

فرماندار مینودشت در پایان گفت: 22 بهمن امسال واقعا مهم است و آمریکا به دنبال این است که در منطقه علیه ما یار جمع کند. حضور هر چه پرشور ما یک مشت محکم کوبنده در دهان آمریکا و متحدانش خواهد بود تا دست از دشمنی هایشان بردارند.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha