• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-65957

روایتی مدرن از نیکی و بدی

روایتی مدرن از نیکی و بدی
تئاتر "آهای تو دیگه کی هستی" به نویسندگی و کارگردانی اسدالله اسدی در سالن اصلی تالار اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، "آهای تو دیگه کی هستی"، ویژه گروه سنی نوجوان و اقتباسی از یکی از داستان‌های کتاب "جوامع الحکایات و لوامع روایات" اثر محمد عوفی و کتاب "ببر دیوانه و مرد فرزانه" نوشته قطب‌الدین صادقی است.

داستان این نمایش روایتی به روز و مدرن از اقتباس دو داستان است. راوی نمایش از یک ببر روزنامه‌خوان در بند رونمایی می‌کند که توسط یک جهانگرد آزاد شده و پس از آزادی بنا بر خوی وحشی خود جهانگرد را در قصه نمایش به همراه خود به این طرف و آن طرف می‌برد و با افراد دیگر روبه‌رو می‌شوند.

نمایش "آهای تو دیگه کی هستی" در فضایی خاص و نوآورانه و تا حدی شاد و رنگی و در نهایت ساده و کم خرج ویژه گروه سنی کودک و نوجوان طراحی شده است. البته از این نکته نباید غافل شد که اقتباس از داستان‌های "جوامع الحکایات و لوامع روایات" اثر محمد عوفی و کتاب "ببر دیوانه و مرد فرزانه" نوشته قطب‌الدین صادقی، روایت را به سمت مخاطب بزرگسال برده، تا جایی که گاهی مخاطب بزرگسال نیز در درک مفهوم و منظور دیالوگ‌ها به مشکل بر می‌خورد.

اسدی که خود در فضای نویسندگی و کارگردانی نمایش کودک شناخته شده است، موسیقی خوب و قدرتمند نمایش را با چندین ساز شرقی و غربی و با نوازندگان حرفه‌ای روی صحنه قرار داده تا برای مخاطب ملموس‌تر باشد که به خوبی به خواسته خود رسیده است. 

بازیگران این نمایش مخلوطی از بازیگران حرفه‌ای شهر اصفهان و بازیگران کودک و نوجوان تازه کار هستند، اما چیزی که به خوبی به چشم مخاطب نمایش می‌آید تفاوت بازی‌ها روی صحنه است آنجا که پیشکسوتانی چون بیژن گنجعلی و شهران باقری بازیگران اصلی نمایش به خوبی و بهتر از دیگر بازیگران از پس اجرای نقش خود بر می‌آیند و نمایش حول محور آنان در حال چرخش است.

طراحی لباس بازیگران نمایش "آهای تو دیگه کی هستی" از دیگر مواردی است که مخاطب را به اندیشه باز خواهد داشت، زیرا لباس برخی از این نقش‌های حیوانی لباس عادی مردم کوچه و خیابان است و ربطی به نقش حیوانی آنان ندارد. به طور مثال لباس شخصیت نقش مردم، شلواری نظامی با پوتین است که عینک آفتابی گرد به چشم گذاشته و یا بازیگر نقش فیل شلوار و کاپشن به تن کرده است.

اسداله اسدی که از پیشکسوتان و تحصیلکردگان عرصه نمایش در اصفهان است، معتقد است: در اصفهان برای تئاتر هزینه و بودجه‌ کافی در نظر گرفته نمی‌شود و از طرف دیگر برای حمایت از تئاتر از سوی مسئولان، هیچ‌گونه حمایت مالی از سوی ارشاد صورت نمی‌گیرد، انجمن نمایش نیز درآمدی ندارد و بدون بودجه کاری انجام نمی‌شود.

در این نمایش بیژن گنجعلی، شهران باقری، مهدی فدایی، امین طاهری، مهراد باقری، حمید اکبری، حمید کرد سیچانی، سینا فاضلی، علیرضا خدری، مهدی بصراوی و سهیلا توکلی به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش بلند ویژه گروه سنی نوجوان و با حمایت تالارهنر سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان به روی صحنه رفته و تا 12 شهریور از ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار هنر برای علاقه‌مندان به نمایش در خواهد آمد.
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha