• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-75403

65 درصد بافت جوی آباد فرسوده است

65 درصد بافت جوی آباد فرسوده است
منطقه مهاجرنشین جوی آباد در مرز خمینی شهر و اصفهان یکی از مناطق محروم استان است که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. منطقه محرومی که حتی ضریب محرومیت هم عاید آن نشده است. ساخت و سازهای بی رویه در این منطقه داد همه را در آورده، خانه سازی در زمین‌هایی که کاربری کشاورزی دارند و خارج از محدوده شهری به حساب می‌آیند و بدون پروانه شهرداری و اکثرا موقوفه هستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در خمینی شهر، هر چند اقدامات خوبی طی چند سال اخیر در این منطقه انجام گرفته، اما هنوز ساکنان این منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستند. نداشتن نقشه شهری منظم، کارتون خواب ها، اعتیاد و مواد مخدر، بیکاری جوانان و ... از مشکلات و معضلاتی بود که معتمدین این محله طی جلسه ای با مسئولان شهرستان خمینی شهر و استان درمیان گذاشتند و درخواست الحاق این منطقه را به اصفهان داشتند.

3200 تن آسفالت ریزی در منطقه جعفرآباد

در این راستا شهردار منطقه سه خمینی شهر با  اشاره به خدمات شهرداری در زمینه آسفالت معابر و جمع آوری زباله ها در این منطقه، گفت: سال گذشته 3200 تن آسفالت در جعفرآباد جوی آباد کار شده و اکثر کوچه های خاکی این منطقه آسفالت شده است. اما سرانه مردم خمینی شهر نسبت به اصفهان حدود یک میلیون و 200 هزار تومان اختلاف دارد و با این سرانه اندک دیگر محلات شهر نیز از این مشکلات رنج می برند.

شیرانی در خصوص مشکلات شهرسازی این منطقه افزود: در این منطقه ما با مشکل خلاف سازی مواجه ایم و رفع این مشکل همکاری مردم را می طلبد. در خصوص تعریض خیابان ولی عصر(عج) نیز آمادگی آزادسازی را داریم و از مالکین این خیابان دعوت به همکاری می کنیم. زمینی نیز به وسعت 20هزار متر برای توسعه پارک علیمردان خان دیده شده است. 

الحاق مشکلات را حل نمی کند

همچنین سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره ‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص بازآفرینی این منطقه، گفت: الحاق مشکلات را حل نمی کند و با الحاق تنها صورت مسئله را تغییر خواهیم داد.

امیر زاغیان ستاد بازآفرینی شهری را اقدامی مشترک بین دستگاهی معرفی کرد و در مورد متولیان آن گفت: متولی اصلی این ستاد راه و شهرسازی است که به ریاست فرمانداری و دبیری شهرداری ستادها در شهرستان ها تشکیل می شود. 

سرپرست اداره هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به افتتاح های سال جاری درمحله جوی آباد اشاره کرد و گفت: در 28 تیر ماه احداث پایگاه سلامت پروین اعتصامی و احداث سالن اجتماعات آموزش بهداشت عمومی را داشتیم که حدود 12 میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده و امیدواریم که به سرعت تجهیز شوند. 

وی افزود: حدود7هزار تن آسفالت در مساحت  51 هزار متر مربع برای روکش آسفالت معابر جوی آباد استفاده شده است. با پیگیری هایی که در ستاد شهرستان بوده ورود به محلات ناکارآمد شهری در صدر کار قرار گرفته است و در آینده به دنبال تامین اعتبار برای احداث زمین چمن مصنوعی و خانه کشتی برای این محله هستیم. 

شناسایی 108 زن سرپرست خانوار و 700 معلول در جوی آباد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به وظیفه بهزیستی در بالابردن سطح سلامت اجتماعی گفت: مجتمع خدمات بهزیستی در این منطقه تاسیس شده که به افراد به خصوص خانوارهای بی سرپرست و کودکان خدماتی را ارائه می دهد.
 
مجتبی ناجی اعلام کرد: تاکنون 108 زن سرپرست خانوار در این محله شناسایی شده است و در راستای توانمندسازی این افراد در قالب تشکیل گروه های کار، تولید و اشتغال و ... حمایت می کنیم. همچنین 700 معلول در جوی آباد شناسایی شده و همین رویکرد را نیز در مورد آنها داریم. 

وی در مورد خدماتی که به بهبود یافتگان اعتیاد ارائه می شود، گفت: افراد بهبود یافته اعتیادی که حداقل یک سال از پاک بودنشان گذشته، می توانند از تسهیلات بانکی 20 میلیونی برای اشتغال استفاده کنند.

وی از احداث سه مهد کودک خبر داد و گفت: مجوز تاسیس یک مرکز مشاوره در این منطقه صادر شده و به زودی برای پیشگیری از آسیب ها این مرکز تاسیس خواهد شد.
 
ریئس اداره ورزش و جوانان شهرستان خمینی شهر نیز با اشاره به پتانسیل های ورزشی شهرستان خمینی شهر گفت: سرانه ورزشی درکل شهرستان پایین است و اگر مشکلی هست در کل شهرستان مطرح است و به یک محله منحصر نمی شود. 

وی اعلام کرد: در سال 96، 2123 نفر را در قالب مربی، داور و ... پرورش یافته اند که 10 درصد آنها از محله جوی آباد بوده اند. اجرای زمین چمن مصنوعی و ساخت خانه کشتی در این منطقه نیز در دستور کار قرار دارد.

مرادیان با اشاره به آموزش های رایگان و نیم بها در سالن مهرگان جوی آباد گفت: در این سالن حدود 140 بانو به صورت رایگان کاراته آموزش دیده اند .  

مشکلات جوی آباد با مشارکت مردم حل می شود

همچنین فرماندار شهرستان با اشاره به رویکرد محله محوری فرمانداری، گفت: جوی آباد اولین محله ای است که در دستور کار قرار گرفته است و بعد از جوی آباد محله های دیگر شهرستان را پوشش خواهیم داد.

محمود مسلم زاده مطالبات مردم جوی آباد را به حق دانست و گفت: این منطقه در برنامه های استان و شهرستان به صورت ویژه دیده شده است.

فرماندارشهرستان اعلام کرد: 15 فضای سبز در این منطقه پیش بینی شده که تنها یکی از آنها احداث شده است. 21 طرح آموزشی پیش بینی شده که تاکنون 14 طرح آن اجرایی و 3 طرح نیمه تمام و چند طرح احداثی بوده است.

وی به سرانه های بهداشت و درمان و کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: زمینی که در امتداد کتابخانه علی ابن ابی طالب است برای توسعه کتابخانه در نظر گرفته شده و با استفاده از بودجه ها و کمک خیرین این کتابخانه را توسعه می دهیم.

مسلم زاده با تاکید بر اهمیت اتمام پروژه های نیمه تمام در خصوص احداث پاسگاه گفت: مباحث امنیتی در این محله در چندین عرصه مورد بررسی قرارگرفته است و حتی اعتباری برای طرح های عملیاتی در نظر گرفته شد و طرح هایی هم اجرا شده است. کلانتری 13 در این منطقه به صورت ویژه احداث خواهد شد.

فرماندار اعلام کرد: 65 درصد بافت های جوی آباد فرسوده است و حل این مشکل قطعا مشارکت مردمی را می طلبد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha