• سه‌شنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-82874

وجود کارگاه‌های مزاحم، چالش فعلی محیط زیست آران و بیدگل

وجود کارگاه‌های مزاحم، چالش فعلی محیط زیست آران و بیدگل

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: خروج کارگاه‌های صنعتی مزاحم از محدوده قانونی شهر، اولویت اول اداره حفاظت از محیط زیست است.

اللهیار دولتخواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر «کاهش آلاینده‌ها و پسماندها، آسمان آبی و زمین سبز» باید با جدیت بیشتری دنبال خروج کارگاه‌های صنعتی از شهر و رفتن این کارگاه‌ها به بیرون از بافت داخلی شهر باشیم.

وی افزود:  مشکل دیگر ما بحث رهاسازی نخاله و مصالح ساختمانی در محیط شهر توسط افراد است که با توجه به اقدام شهرداری‌های شهرستان مبنی بر دریافت مجوز مکانی برای تخلیه نخاله و مصالح ساختمانی به مرور شاهد کاهش این مشکل خواهیم بود و این اقدام شهروندان غیرقانونی و پیگرد قانونی دارد .

دولتخواه تصریح کرد: با توجه به اهمیت مسئله حفظ و حراست از محیط زیست اهم اهداف ما در اداره افزایش آگاهی، آموزش و فرهنگ سازی توسط اداره و انجمن‌های مردمی دوستدار محیط زیست و افراد تأثیر گذار در فرهنگ و محیط‌زیست است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل افزود: تخلیه فاضلاب توسط تانکرهای حمل فاضلاب در مکان‌های غیرمجاز مشکل بعدی است که مقرر شد شهرداری‌های کاشان و آران و بیدگل برای مدیریت این مسئله مهم اقدام مؤثری انجام دهند.

وی گفت: محیط‌زیست سرمایه معنوی هر شهر و روستایی است که وقتی دچار چالش و مشکل شد همه اعضای آن دچار مشکل می‌شوند و باید در حفظ و حراست آن همه فعال و کوشا باشند تا سرمایه‌های گرانبهای خدادادی به راحتی و با اشتباه عده‌ای ارزان از دست نرود.

کد خبرنگار:13094

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha