• سه‌شنبه / ۴ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: isfahan-83378

دادستان خمینی‌شهر:

توهین، در صدر پرونده‌های جرائم شهرستان خمینی‌شهر

توهین، در صدر پرونده‌های جرائم شهرستان خمینی‌شهر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر گفت: توهین در صدر پرونده‌های جرائم شهرستان خمینی‌شهر قرار دارد و ایراد ضرب و جرح عمدی، تهدید، تخریب، خیانت و افترا در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خمینی‌شهر، یوسف کریمی امروز(سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: توهین در صدر پرونده‌های جرائم شهرستان خمینی‌شهر قرار دارد، ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت، ایراد صدمات بدنی غیر عمدی همچون تصادفات، تهدید، تخریب، خیانت در امانت، افترا، تحصیل مال از طریق نامشروع و کلاهبرداری و ترک انفاق به ترتیب در رده‌های بعدی جرائم شهرستان خمینی‌شهر قرار دارند.

وی در مورد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، گفت: یکی از اقداماتی که در راستای مراجعه کمتر مردم به دادسرا انجام گرفته راه‌اندازی دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سطح شهرستان است که مردم به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و با ثبت شکایت خود از طریق سیستم شکایات با ارسال پیامک برای شاکی روند دادرسی خود را دنبال می‌کنند. همچنین ابلاغ‌های قضایی از طریق سیستم ارسال خواهند شد.

کریمی در مورد ملاقات مردم با دادستان شهرستان خمینی‌شهر گفت: دادستانی روز خاصی را برای ملاقات مردمی انتخاب نکرده است و همه روزه مردم می‌توانند با مراجعه به دادسرا با دادستان ملاقات کنند و هم‌اکنون نیز به طور متوسط روزانه بین 20 تا 30 ملاقات مردمی داریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خمینی‌شهر در مورد موضع قوه قضاییه با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان خمینی‌شهر، گفت: با هرگونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی در سطح شهرستان برخورد خواهیم کرد و اگر کسی اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان کند و حکمی در این زمینه صادر شود بدون مماشات احکام آن‌ها اجرا خواهد شد.

ایجاد ناامنی اجتماعی، خط قرمز دادسراست

دادستان خمینی‌شهر در مورد افرادی که در سطح جامعه ایجاد ناامنی می‌کنند، گفت:خط قرمز ما در دادسرا ایجاد ناامنی و مزاحمت است. با این افراد مماشات نمی‌شود و جایگاه آنان زندان است و به راحتی آزاد نخواهند شد.

وی در مورد اغتشاشات دی‌ماه 96 گفت: کسانی که در سال 96 در شهر ایجاد اغتشاش کردند طی فعالیت و تلاش‌های 5 ماهه سردسته و عوامل اصلی که اقدام به تخریب اموال عمومی کرده بودند شناسایی و به عنوان مفسد فی‌الارض برایشان پرونده تشکیل شد و به دادگاه انقلاب جهت بررسی و صدور حکم ارسال شد.

وی اولویت دستگاه قضایی را برخورد با هرگونه فساد و ناامنی عنوان کرد و افزود: دستگاه قضایی هیچ‌گونه فسادی را بر نمی‌تابد و در این زمینه با کسی تعارف ندارد. برای هر گونه فساد خصوصاً فساد اقتصادی به سرعت پرونده تشکیل شده و به مجازات قانونی‌شان می‌رسند. طبق قانون اگر در اداره‌ای جرمی صورت گرفت رئیس اداره یا سازمان مربوطه باید به سرعت این موضوع را اطلاع دهد و اگر موضوع را به هر دلیلی به مقام قضایی اطلاع ندهند و ما کشف کردیم با آن رئیس به شدت برخورد خواهد شد.

17605 پرونده ورودی دادسرای خمینی‌شهر طی یک سال گذشته


وی افزود: طی یک سال گذشته 17هزار و 605 پرونده وارد دادسرای خمینی‌شهر شده است که از این تعداد 15 هزار و 996 پرونده با تلاش شبانه‌روزی مورد رسیدگی قرار گرفته است و در حال حاضر 2523 پرونده جریانی در دادسرا وجود دارد که این پرونده‌ها نیز به زودی مختومه خواهد شد.

کریمی در مورد اقدامات صورت گرفته در اطلاعات نیروی انتظامی در خصوص کشف مشروبات الکلی گفت: 25هزار و 322 لیتر مشروبات الکلی در سطح شهرستان کشف و معدوم شده است. همچنین 9 مورد انهدام مراکز فساد، انهدام 9 مورد باند تهیه و توزیع مشروبات الکلی، 263 مورد برخورد با مظاهر فساد، 41 مورد دستگیری اوباش ، 53 مورد کشف سلاح شکاری و 18 مورد کشف سلاح جنگی را در سطح شهرستان داشته‌ایم.

پلمب 89 چایخانه در خمینی‌شهر

وی در مورد تخلفات صنفی گفت: با صنوفی که تخلفات صنفی داشته‌اند نیز 1344 مورد برخورد صورت گرفته است . 89 مورد چایخانه‌ها و مراکز توزیع قلیان بدون مجوز پلمپ شده است.

دادستان خمینی‌شهر با اشاره به حقوق شهروندی گفت: حقوق شهروندی ایجاب می‌کند که در جامعه روحیه شاد و نشاط اجتماعی وجود داشته باشد و از شادی‌های مشروع حمایت کرده و مدافع حقوق شهروندی هستیم، اما برخی افراد سعی می‌کنند که امنیت محیط‌های اجتماعی را مختل کنند.

وی در مورد موضع دستگاه قضایی با سگ گردانی در سطح شهر گفت: دستگاه قضا با هرگونه سگ گردانی در سطح شهر به شدت و قاطعیت مقابله می‌کند. بی‌حجابی نیز قابل قبول نیست و پس از ارشاد و تذکر با این پدیده برخورد خواهد شد و کسانی که در اتومبیل‌شان کشف حجاب می‌کنند ماشینشان توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

کشف 186 کیلو مواد ظرف یکسال گذشته

دادستان خمینی‌شهر با اشاره به افزایش روز افزون سرقت‌ها در سطح کشور و استان گفت: در برقراری نظم و امنیت و مقابله با سرقت در سطح شهرستان و شناسایی خریداران اموال مسروقه حدود 1299مورد دستگیری سارق و 3581مورد کشف اموال مسروقه در یک سال گذشته داشته‌ایم.

وی در مورد مواد مخدر گفت: یکی از خواسته‌های اصلی شهروندان برخورد با توزیع مواد مخدر و اجرای طرح‌های ممتد در این راستا است. 1013 فقره پرونده در این مورد تشکیل شده و 67 عملیات پاکسازی ظرف این مدت داشته‌ایم. 186 کیلو و 47 گرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف شده است. 1429معتاد متجاهر نیز دستگیر و به کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند. هر محلی که محل فروش مواد مخدر باشد علاوه بر آن‌که پلمب می‌شود بنری در آن مکان نصب خواهد شد که این محل به دلیل فروش ماده مخدر پلمب می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha